خبرگزاری کار ایران

سردار سدهی:

قبل از الحاق ناوشکن جماران، خودروی امیر سیاری ۲ بار واژگون شد/ رسانه‌های بیگانه ۳ روز در شوک بودند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۹۵

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیرو‌های مسلح، گفت: زحمات امیر سیاری در راه ساخت جماران فراموش شدنی نیست. در زمستان ٨٨ و قبل از الحاق جماران به یگان‌هایی دریایی ارتش، سوانح جدی برای امیر سیاری پیش آمد و ماشین ایشان دو بار در مسیر واژگون شد. اما سرانجام جماران نهایی شد و در ٣٠ بهمن به یگان‌های دریایی ما الحاق پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، سردار عباس سدهی در مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید نداجا اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر در حوزه تدوین و تالیف، قدم‌های بسیار خوبی برداشته است.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تبیین «راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران» از جمله دغدغه‌های مهم است، عنوان کرد: ما باید بدانیم تفاوت نیروی دریایی راهبردی و نیروی دریایی غیرراهبردی چیست.

سردار سدهی با بیان اینکه نیروی دریایی امروز، افتخار نظام اسلامی است و در اقصی نقاط عالم و در عمق اقیانوس‌ها، حضوری فعال و عملیاتی دارد، تاکید کرد: نیروی دریایی راهبردی نیرویی است که از منافع ملی کشور در مناطق حیاتی یا حساس دریایی صیانت و حفاظت می‌کند.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نکات موجود در این کتاب‌ها در چشم انداز دانش آموختگان نیروی دریایی و درجه داران نداجا بسیار موثر خواهد بود، گفت: امیدوارم به سرعت نکاتی که در کتاب‌های امروز رونمایی شد، مراحل عملیاتی شدن را در نداجا طی کنند.

 وی اظهار کرد: در بهمن سال ٨٨ که اعلام شد بناست با حضور فرمانده معظم کل قوا، ناوشکن جماران به یگان‌های دریایی ما الحاق پیدا کند، دشمنان انقلاب و بیگانگان هیاهوی بسیار زیادی به پا کردند؛ می‌گفتند امکان ندارد این ناوشکن (جماران) از جای خودش تکان بخورد. برای آن‌ها رانش جماران غیرقابل باور بود.

سردار سدهی تصریح کرد: ١۵ درصد پایانی پروژه جماران، حقیقتا لطف الهی بود. لطف الهی بود که یک آدم غیرنظامی بیاید و اعلام آمادگی کند که من می‌توانم این کار را انجام دهم.

وی بیان داشت: زحمات امیر سیاری در راه ساخت جماران فراموش شدنی نیست. در زمستان ٨٨ و قبل از الحاق جماران به یگان‌هایی دریایی ارتش، سوانح جدی برای امیر سیاری پیش آمد و ماشین ایشان دو بار در مسیر واژگون شد. اما سرانجام جماران نهایی شد و در ٣٠ بهمن به یگان‌های دریایی ما الحاق پیدا کرد.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: آن زمان رسانه‌های بیگانه را رصد می‌کردم. سه روز به شوک فرو رفته بودند.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش امروز قادر است ناو‌هایی با طول ٢٠٠ متر بعنی ٢ برابر جماران بسازد. این نیرو همچنین قادر به ساخت ناو هواپیمابر نیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز