خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

با تغییر چهره گروه‌های تروریستی مواجه هستیم/ باید با اخلاق و عمل خوب خود مروج فرهنگ بسیجی باشیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۶۹

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه با تغییر چهره گروه‌های تروریستی مواجه هستیم، گفت: داعش در حال تغییر جغرافیای تهدید خود است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در گردهمایی سراسری فرماندهان پایگاه بسیج استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی تحولات منطقه شاهد آن هستیم که برخی دنبال تغییر جغرافیای کشورهای منطقه هستند. ممکن است در رابطه با فلسطین تحولاتی رخ دهد زیرا آمریکا اعلام کرده است به زودی بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند.

وی در ادامه افزود: تحولات داخلی عربستان پیچیده‌تر از آن است که در اخبار منتشر می‌شود، اقدامات آنها در راستای اهداف آمریکا و اسرائیل است. از دیگر مسائلی که در منطقه در حال رخ دادن است بحث ایران‌هراسی، رقابت جهانی در منطقه و نقشه دشمن در لبنان علیه حزب‌الله است. آینده سوریه و عراق نیز برای ما خیلی اهمیت دارد. ما در این شرایط در منطقه به سر می‌بریم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تئوری واقع‌گرایی در روابط بین‌الملل، گفت: این تئوری می‌گوید جهان هرج و مرج‌گونه است و قاعده‌ای بر آن حاکم نیست بنابراین برای بقا و حیات باید خود اتکا باشیم و برای خود اتکایی باید دارای قدرت نظامی باشیم. البته بعدها سایر قدرت‌ها از جمله قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز مدنظر قرار دادند.

ذوالفقاری با بیان اینکه ما هم باید به سمت خوداتکایی بیشتری حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: خوداتکایی به معنای محصور کردن خود در مرزهای کشور نیست بلکه به معنای شناسایی و ارتقای مولفه‌های قدرت کشور است. ما اگر مولفه‌های قدرت خود را بشناسیم و ارتقا دهیم، در عرصه خارجی هم قدرت تاثیرگذاری و ایجاد ائتلاف با دیگران را داریم.

وی همچنین با بیان اینکه باورهای دینی و مذهبی مردم، نظریه ولایت فقیه و انسجام و وحدت ملی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت درونی ماست، اظهار کرد: بسیج در همه این مولفه‌های قدرت نقش دارد. بسیج توانسته است محاسبات جهانی در حوزه امنیت کشور را تغییر دهد. دشمن می‌تواند قدرت نظامی و پلیس ما را محاسبه کند اما توان بسیج برای دشمن قابل محاسبه نیست.

ذوالفقاری در ادامه گفت: ما در کشور مشکلاتی داریم که این مشکلات با شناخت کامل فرهنگ دینی و عمل به آن قابل حل است. ما باید با اخلاق و عمل خوب خود مروج فرهنگ دینی و بسیجی باشیم. دانش، کارایی و عملکرد می‌تواند از مولفه‌های قدرت ما باشد. من در عراق می‌بینم مردم این کشور عاشقانه از قاسم سلیمانی یاد می‌کنند زیرا او در صحنه‌های خطر بوده و کارآمدی خود را در عملیات نشان داده است. ما هم باید در عمل اسلام را پیاده کنیم و خالصانه برای خدا و مردم کار کنیم. با ترویج فرهنگ دینی و بسیجی می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز