خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون وکلا:

برخی می‌خواهند وکلا منزوی باشند/ سرباز عدالت هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۲۶

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: برخی می‌خواهند وکلا منزوی باشند در انتخابات حضور نباشند برای همین کسانی را انتخاب کنید که به کانون وکلا فکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نجفی توانا عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله کرمانشاه در همایش سالروز تاسیس کانون وکلا گفت: قدردان زحمات روسای سابق کانون وکلا که استقلال کانون را حفظ کردند، هستیم.

وی با بیان اینکه نهاد وکالت تبلور مشارکت جامعه است، گفت: نهاد وکالت در بسیاری از کشورها ۳ وظیفه قانونی، عرفی و مدنی دارد.

نجفی توانا با اشاره به اینکه بخش مهمی از بدنه وکالت از سوی برخی مسئولان ضربه خورده است، گفت: از روزی که نهال استقلال کاشته شده بود تا امروز روز به روز برخی درصدد از بین بردن آن هستند امروز از استقلال کانون وکلا نامی بیش نمانده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ از لحاظ عرفی ما سرباز عدالت هستیم این وظیفه را برای امرار معاش نپذیرفتم باید هزینه می‌دادیم که دادیم.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری با بیان اینکه بخش سوم جنبه مدنی کانون است که امکانش نیست، گفت: در نشریات، ما را نهاد مدافع حقوق معرفی می‌کنند اما در موقع عمل ما را نمی‌پذیرند. فراموش نکنیم نهاد وکالت با این نیمه جانی اگر خوب عمل کند می‌توانیم این استقلال نیم‌بند را مستحکم کنیم.

وی خطاب به اعضای جوان کانون وکلا گفت که عزت صنفی خود را از دست ندهید و تاکید کرد: باید شیوه مدیریت نهاد وکالت تغییر کند این با خواست وکلا محقق می‌شود. برخی می‌خواهند وکلا منزوی باشند در انتخابات حضور نباشند برای همین کسانی را انتخاب کنید که به کانون  وکلا فکر می‌کنند.

نجفی توانا در پایان گفت: شرایط امروز نیاز به آسیب‌شناسی دارد. بخش مهم مشکلات ناشی از اختلافات داخلی است و عده‌ای از این اتفاقات بهره می‌برند. با مکاتبه، صحبت و استدلال می‌شود بسیاری از مسائل و اختلاف‌ها را حل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز