خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آکرا خبر داد:

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و غنا در چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۷۵

درحاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی «نویسندگان آفریقایی» در آکرا، اساتید مدعو کشورمان به همراه رایزن فرهنگی با سفیر ایران در غنا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات ابتدامحمد حسن ایپکچی رایزن فرهنگی ایران در غنا، گزارش کوتاهی از برگزاری این کنفرانس ارائه کرد و در ادامه اساتید ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی نویسندگان آفریقایی به بیان نقطه نظرات خود در مورد این نشست و مقاله‌های ارائه شده پرداختند.

در ادامه این برنامه، نصرت‌الله مالکی، سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به این اساتید و بیان اهمیت این حضور پیرامون ویژگی‌های شاخص و مهم غنا در توسعه روابط دوجانبه مطالبی را مطرح کرد.

وی با اشاره به تاریخچه استقلال غنا و نحوه رهبری، مدیریت سیاسی و دموکراسی در این کشور، نقش رهبری قوام نکرومه را نه تنها در استقلال غنا به عنوان نخستین کشور آفریقایی مستعمره بلکه نقش وی را در استقلال دیگر کشورهای آفریقایی قابل ملاحظه و مهم دانست.

سفیر ایران در غنا با بیان اهمیت فعالیت‌های دانشگاهی در غنا و اهمیت توجه بیشتر مراکز دانشگاهی ایران به توسعه روابط علمی و دانشگاهی با این کشور، دعوت از مسئولان و اساتید دانشگاهی و نیز اعطای بورسیه و امضای تفاهمنامه همکاری‌های دانشگاهی را در تحقق این موضوع موثر دانست.

مالکی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و غنا در روزهای آینده و با بیان اهمیت این نشست، پیگیری اساتید مدعو را در جهت همکاری‌های دانشگاهی گامی ارزنده دانست.

اساتید مدعو نیز ضمن تشکر و قدردانی از سفیر کشورمان آمادگی خود را برای انجام این امر اعلام کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز