خبرگزاری کار ایران

سراج در جمع خبرنگاران:

بدهی هپکو هزار میلیارد تومان است/ ۱۰۶هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۴۳۹

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: زیان و بدهی کارخانه هپکو هزار میلیارد تومان است و هزار و دویست کارگر متخصص دارد که چندین ماه است، حقوق دریافت نکردند. در حال حاضر سود هر سهام این کارخانه در بورس منهای ۵۰۱ ریال است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ناصر سراج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نتیجه گزارش آلودگی هوا به کجا رسید، گفت: چندین استانی که در رابطه با آلودگی هوا مشکل داشتند، بررسی کردیم و هزاران ساعت روی این مسئله وقت گذاشتم و مسئولیت هر نهاد، سازمان، وزارت‌خانه و حتی فردی را مشخص کردیم.

وی از تکمیل گزارشات خبر داد و گفت: گزارشات بعد از تکمیل برای سران قوا ارسال شده و تاکنون دو گزارش با همه جزییات برای سران قوه ارسال شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با بررسی کیفری این موضوع و تخلفات و  اقدامات انجام شده گفت: اسامی افرادی که مسئولیت داشتند و از اجرای وظایف کوتاهی کرده بودند به نهادی‌های مربوطه از جمله ریاست‌جمهوری ارسال شده است. اگر پیشنهدات ما اجرایی شود و کوتاهی‌ها در آینده انجام نشود، هوای آلوده مثل سابق نخواهیم داشت. موارد آیتم به آیتم بررسی و احصا شد.

وی درباره آخرین وضعیت شرکت آذراب و هپکو گفت: خصوصی‌سازی از بدو تا امروز، انطور که مدنظر قانون‌گذار و رهبری بوده، اجرا نشده است. پیش‌بینی می‌شد انقلاب اقتصادی بعد از خصوصی‌سازی اتفاق بیفتد که ما شاهد نتیجه معکوس بودیم.

سراج تاکید کرد: شرکت هپکو به فردی واگذار می‌شود، وی وام‌های کلان برای تجهیز کارخانه و افزایش کارگران می‌گیرد تا در نهایت صادرات داشته باشد اما این وجوه در جاهای دیگر به مصرف می‌رسد و به جایی می‌رسد که این کارخانه زیان ده می‌شود.

سراج افزود: زیان و بدهی این کارخانه هزار میلیارد تومان است و هزار و دویست کارگر متخصص دارد که چندین ماه است، حقوق دریافت نکردند. در حال حاضر سود هر سهام این کارخانه در بورس منهای ۵۰۱ ریال است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارخانه مشابه هپکو وجود دارد، گفت: این موارد شناسایی شدند که متاسفانه تعداد آنها زیاد است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره بررسی قراردادهای خرید هواپیما به ویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است اما چون منتج به نتیجه نشده است، امکان افشای آن وجود ندارد.

سراج درباره آخرین وضعیت کارخانه آلومینیوم المهدی گفت: در رابطه با این پرونده سازمان بازرسی کار زیادی انجام داد، از ابتدا تا پایان در داوری‌ها ورود کردیم اما متاسفانه این کارخانه مبتلا به معضلاتی است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در رابطه با لیست معوقات بانکی هم گفت: طبق آماری که دارم ۱۰۶ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و فکر می‌کنم. ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است و قرار است طی روزهای آتی جلساتی با مسولان بانک مرکزی داشته باشیم تا راه های اقدامات احتمالی برای این کار انجام شود. درباره این بدهکاران نمی‌توانیم بگوییم مجرم هستند. چون یک مرتبه دلار هزارتومانی، سه هزار تومان شد و خیلی از این بدهی‌ها برای نوسانات ارزی است و متاسفانه خیلی از این‌ها افرادی هستند که برای غارت بین‌المال تسهیلات گرفتند و تصمیمات کافی از آنها اخذ شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز