خبرگزاری کار ایران

ناصر سراج:

پیگیری‌های لازم برای جذب منابع بین‌المللی برای کمک به پناه جویان صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۵۹

ناصر سراج در چهارمین نشست بین‌المللی نهادهای آمبودزمانی که با حضور سی و پنج کشور از قاره‌های مختلف در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد با تشریح عملکرد کشورمان برای پذیرش مهاجرین و پناه‌جویان کشور افغانستان و کشورهای دیگر، برنامه‌های اجرا شده برای این جمعیت گسترده را در چهار حوزه سلامت، آموزش، خدمات اداری و امور فرهنگی بیان کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در چهارمین نشست بین‌المللی نهادهای آمبودزمانی که با حضور سی و پنج کشور از قاره‌های مختلف در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد با تشریح عملکرد کشورمان برای پذیرش مهاجرین و پناه‌جویان کشور افغانستان و کشورهای دیگر، برنامه‌های اجرا شده برای این جمعیت گسترده را در چهار حوزه سلامت، آموزش، خدمات اداری و امور فرهنگی بیان کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور سیاست‌های کشورمان در مورد پناه‌جویان و مهاجرین را برشمرد و در خصوص حقوق بشر اسلامی که به پشتوانه آیات قرآنی و کلام و سیره پیامبر اسلام(ص)، برای عموم بشریت تبیین شده است گفت: تمامی تعالیم دینی این حقیقت را که همه انسان‌ها از ریشه واحدی هستند مورد تأکید قرار داده است و انسان‌ها را به عنوان موجوداتی مساوی در خلقت و در حقوق به حسن سلوک و یاری یکدیگر در صحنه‌های مشکل زندگی فرا می‌خواند.

او گفت: بر پایه آنچه بیان شد، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های گوناگون از این دست به‌ویژه در پذیرش مهاجران و پناه جویان افغانی در قالب برنامه‌ای منظم، در چهار حوزه سلامت، آموزش، خدمات اداری و امور فرهنگی، ساماندهی گردید.

او تصریح کرد: در حوزه سلامت، علاوه بر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن تمامی پناهندگان در قالب بیمه سلامت، واکسیناسیون گسترده و رایگان آنها، ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به بیش از ٣هزار نفر دارای بیماری‌های خاص همچون هموفیلی، سرطان، تالاسمی، تأمین هزینه جراحی‌های پیچیده و گران‌قیمت و ارائه خدمات توان‌بخشی به کودکان معلول افغانستانی، پیگیری‌های لازم برای جذب منابع بین‌المللی در این زمینه نیز صورت پذیرفت.

سراج بیان داشت: در حوزه آموزش، فراهم آوردن زمینه تحصیل رایگان برای ٤١٠ هزار دانش آموز افغانی، ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ١٢هزار نفر، فراهم کردن امکانات سوادآموزی بزرگ‌سالان برای نزدیک به ٧٠٠ هزار نفر و استفاده از خدمات (ان. جی. اُ) NGO ها به منظور افزایش آگاهی افراد از حقوق خویش، بخش کوچکی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در زمینه خدمات اداری، صدور کارت‌های آمایش برای بیش از ٦٥٠ هزار نفر و ایجاد زمینه اشتغال برای بیش از ٤٠٠ هزار نفر و رسیدگی به تقاضاهای تابعیت و ارائه خدمات مختلف اداری به پناه‌جویان افغانستانی، از جمله افتخارات جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مهاجران و پناه‌جویان است.

سراج بیان داشت: در حوزه امور فرهنگی و ورزشی، طراحی برنامه‌ای تفریحی ـ فرهنگی از جمله سفرهای زیارتی، برگزاری همایش‌های فرهنگی، ساماندهی امور ورزشی و ایجاد تیم‌های ورزشی به ویژه ٣٠٠ تیم فوتبال و فوتسال، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای بهتر زیستن پناه‌جویان افغانستانی در ایران است. در اینجا باید اشاره کنم که به دلیل بحرانی بودن اوضاع منطقه‌ای و در جریان بودن جنگ‌های دیگری در کشورهای همسایه ایران، برنامه‌ریزی‌های مشابهی برای پذیرش و پذیرایی از پناه‌جویان و مهاجران این کشورها در دست تهیه و اجراست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خاتمه گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا کمتر سخن بگوییم و بیشتر در میدان عمل به فعالیت بپردازیم. ما واژه‌های هورایی را به اقدامات و فعالیت‌های هورایی تبدیل کرده‌ایم و از کمک به همنوعان خود و تلاش برای رفع تهدید و ترس و ایجاد محیطی امن برای آنها، افتخار می‌کنیم و آماده تبادل تجربه‌های خود در این زمینه با دیگران هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز