خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رییس مرکز مالکیت معنوی سنگاپور

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۷۹۱

در حاشیه برگزاری پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سازمان مالکیت معنوی در شهر ژنو سوییس، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رییس مرکز مالکیت معنوی سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار تویسرکانی ضمن معرفی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران از جهت وسعت اقلیم و دارا بودن جمعیت جوان و تحصیل کرده و همچنین رشد سریع توسعه در کشور، ضمن با اهمیت دانستن مالکیت معنوی به عنوان نیروی محرکه اقتصاد دانش بنیان و تاثیر مستقیمی که بر رشد اقتصادی کشور دارد، به ایجاد رشته‌های تحصیلی مالکیت معنوی در دانشگاه‌های ایران اشاره کرد و گفت: کشور ایران سابقه ای ۱۰۰ ساله در ثبت مالکیت‌های صنعتی دارد و این مساله اهمیت و توجه به موضوع در کشور را نشان می‌دهد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران ادامه داد: در سال های اخیر زیرساخت‌های مناسبی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین جهت ارائه خدمات در زمینه مالکیت معنوی در کشور ایجاد شده است.

تویسرکانی افزود: پذیرش ثبت الکترونیک درخواست‌ها، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و همچنین امکان جستجو و دسترسی مردم به بانک اطلاعات ثبت مالکیت صنعتی از جمله مواردی است که باعث توسعه ثبت مالکیت‌های صنعتی در کشور شده است و به طور یقین تبادل تجارب بین دو کشور برای طرفین بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه این دیدار رییس مالکیت معنوی کشور سنگاپور نیز با اشاره به سابقه تاریخی همکاری های دو کشور و اشتراکات موجود بین آنها ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه IP ، امر تبادل کارشناس در بخش‌های مختلف دو کشور را خواستار شد و بر ضرورت اتخاذ مواضع مشترک در موضوعات دستور کار وایپو تاکید کرد.

در پایان این دیدار طرفین توافق کردند تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دو کشور در خصوصIP به زودی نهایی و به امضای مسئولین دو کشور برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز