خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران:

۹۸ درصد از اراضی ملی تهران ثبت مالکیت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۱۵۶

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمانی که می‌تواند ثبت را به الکترونیکی شدن کامل برساند و از گردش فیزیکی پرونده‌ها جلوگیری کند آرشیو الکترونیکی بایگانی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرصادق سعادتیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و خیرمقدم به حاضران جلسه به ویژه آقای تویسرکانی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون قوه قضاییه گفت: ایشان همیشه با دید مثبت، نگاه مدبرانه و راهنمایی‌های خود موجب توسعه هستند. به ایشان و هیات همراه ایشان همچنین آقای دشتی ریاست کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی  و اصحاب رسانه  خیرمقدم عرض می‌کنم و از حضور آنها سپاسگزارم.

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران همچنین ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، همچنین شهید بهشتی خاطرنشان کرد: از زمان شروع ثبت اسناد و املاک، تغییر ثبت اسناد و املاک از ثبت سنتی به ثبت الکترونیکی ثبت استان تهران همیشه در اجرای سیاست‌های سازمانی سعی بر این داشته است که به نحو احسن به وظایف خود عمل کند. در این بخش استحضار دارید صدور سند مالکیت‌ها از جلدی به سنتی ، حذف دفاتر املاک و اسناد مالکیت به صورت الکترونیکی و تک برگی تدوین شد. در سال ۸۹ که اسناد مالکیت ما جلدی بود ۲۰۱ هزار فقره سند در کل حوزه استان تهران صادر کرده بودیم. امروز به افتخار عرض می‌کنم به برکت تدبیرهای آقای تویسرکانی و تبدیل ثبت سنتی به ثبت الکترونیکی در پایان سال ۹۵، ۸۰۱ هزار فقره سند مالکیت در حوزه ثبت تهران صادر کردیم. 

او تاکید کرد: عنایت داریم که این موارد نشانگر افزایش صدور سند مالکیت در هر سال حداقل تا ۲۰ درصد سند مالکیت صادر شد. سند مالکیت صادره سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ هم ۱۷ درصد افزایش داشته است. اگر ما با روش سنتی نگاه می‌کردیم در هر کدام از این درخواست‌ها حداقل باید ارباب رجوع‌های ما ۳ فقره به ادارات ثبت حضور فیزیکی و مراجعه داشته باشند. با بخشنامه آقای تویسرکانی و هماهنگی و تعاملی که با کانون سردفتران صورت گرفت همه درخواست‌های سند مالکیت از سال ۹۵ از دفاتر اسناد رسمی شروع شد.

مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران بیان داشت: در این طرح به صورت ساماندهی شده و سامانه مستقل، پذیرش ثبت انجام می‌شود. درخواست‌ها به ادارات ثبت ارسال می‌شود و به محض رسیدن درخواست‌ها به اداره ثبت به جهت تکریم ارباب رجوع از حضور آنها در واحد‌های ثبتی پیشگیری می‌کنیم. و به متقاضی به محض دریافت پاکت سند مالکیت پیامک ارسال می‌کنیم که درخواست شما به اداره ثبت وصول شد. به محض وصول درخواست‌ها کارشناس‌های ما موارد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند اگر نقص فیزیکی، فنی یا کمبود مدارک وجود داشت با همان سامانه به متقاضی پیامک ارسال می‌شود که پرونده شما چه نقصی دارد و در تاریخ فلان به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید. اگر نقصی هم نداشته باشد همین سندها که تولید می‌شود زمان تحویل به پست مجدد به متقاضی پیامک می‌دهیم که سند مالکیت شما تحویل به پست خواهد شد.

او افزود: با ۸۰۱ هزارفقره سند مالکیتی که در سال ۹۵ صادر کردیم نزدیک به ۲۸۲ هزار پیامک به متقاضیان در بخش سند مالکیت ارسال کردیم که از نتیجه عملکرد واحدهای ثبتی مطلع باشند و به این واحدها مراجعتی نداشته باشند. برنامه داریم در سال ۹۶ به همین گونه که برای خود تعهد کرده‌ایم هر سال به نسبت سال قبل افزایش عملکرد و خدمات داشته باشیم. بنا داریم با برنامه‌ریزی در سال ۹۶ حداقل حدود ۱۵درصد نسبت به سال ۹۵ افزایش خروجی داشته باشیم. درسال ۸۹ که سبک سنتی بوده پاسخ استعلامات ثبتی به دفاتر ثبت اسناد حداقل بین ۲۰ تا ۴۰ روز در ثبت تهران زمان می‌برد اما امروز افتخار داریم عرض کنیم علی رغم مشکلاتی که در بانک جامع املاک و تراکم کار و پیچیدگی کار در تهران داشتیم از ۵۰ درصد صدور پاسخ استعلام ظرف ۱۵ روز در سال ۹۴، در سال ۹۵ به ۶۲ درصد رسیدیم. امروز بنا را بر این گذاشته‌ایم که به بالای ۸۵ درصد در سال ۹۶ برسیم.

سعادتیان خاطرنشان کرد: ما امروز در سه ماهه اخیر هم حدود ۸۰ درصد از استعلامات را ظرف دو روز کاری به دفاتر اسناد رسمی ارسال می‌کنیم شاید اگر بررسی کنیم جز روز پنج شنبه که تعطیل است ، بتوانیم سامانه را جوری طراحی کنیم که روز پنج شنبه را برای ما کم کند به  ۹۰ درصد هم برسیم. در سال ۹۵، ۸۱۱ هزار فقره استعلام از حوزه ثبتی تهران به دفاتر اسناد رسمی صادر شده است. در سال ۹۵ از ۱۴۳ هزار و ۷۶۰ فقره پذیرش درخواست تعیین تکلیف سند مالکیت ۱۱۲ هزار فقره رسیدگی شده است. در سال ۹۵، ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی تهران را تثبیت مالکیت کردیم، غیر اینکه اسناد قدیمی که هر نقشه‌ای که منابع طبیعی به ما ارائه داده است در بانک جامع املاک و بانک سامانه کاداستر پیاده کردیم امروز بالای  ۹۸ درصد از اراضی ملی تهران در کل استان تهران ثبت مالکیت شده ست و آن دو درصد باقی مانده هم اگر منابع طبیعی مستندات ماده ۵۶ خود را برای ما ارسال کند بنا داریم امسال به صدر اعظمی از اسناد مالکیت اراضی را تثبیت کنیم و ان شاءالله  جشن انفال بگیریم و با هماهنگی که با اداره اوقاف صورت گرفته است برای تثبیت مالکیت اموالی که فاقد وارث هستند جشن تبیت مالکیت انفال برگزار کنیم.

او تشریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمانی که می‌تواند ثبت را به الکترونیکی شدن کامل برساند و از گردش فیزیکی پرونده‌ها جلوگیری کند آرشیو الکترونیکی بایگانی‌هاست . طبق دستور آقای تویسرکانی که ما سه سال این کار را شروع کردیم و در مناطق ۱۶ گانه تهران  فقط در ۴ واحد ثبتی ما کار داریم تا پرونده‌ها را آرشیو کنیم. حدود ۱۱۴ میلیون برگ تا امروز اسکن شده است که حدود ۳میلیون پرونده ثبتی می شود را در شهر تهران آرشیو کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز