خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

شمخانی درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۴۳

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در پیامی درگذشت مرحوم جلال طالبانی، رئیس‌جمهور سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان را به خانواده و مردم عراق تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در متن پیام امیر دریابان علی شمخانی آمده است؛

مام جلال مبارزی خستگی‌ناپذیر و سیاستمداران تیزبین و آینده‌نگر بود که در مسیر آزادسازی سرزمین و مردم عراق از ستم دیکتاتوری صدام و حزب بعث، فداکاری بسیاری کرد و پس از آن نیز از هیچ تلاشی در مسیر بازگرداندن عراق به جایگاه بین‌المللی و شکوه گذشته و ارتقاء نقش منطقه‌ای آن فروگذار نکرد.

مرحوم جلال طالبانی در قامت پیر سیاست کردستان عراق نقطه عطفی در در ایجاد تفاهم و توافق و نزدیک کردن گروه‌های مختلف قومی، مذهبی و سیاسی این کشور ایفا نمود که از جمله ثمرات آن برقراری ثبات و حرکت به سمت پیشرفت و امنیت و کاهش آلام مردم رنج دیده عراق بود. بی‌شک عدم حضور فعال وی در صحنه سیاسی عراق به دلیل بیماری از دلایل محوری در شکل‌گیری خلاء جدی در سپهر سیاسی این کشور شد و موجب سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان برای اجرای طرح‌های مشکوک با هدف فروپاشی و تجزیه عراق گردید.

مام جلال مدبرانه زیست و حیاث ثمر بخشش میراثی گرانبها برای مردم عراق و دوستدارانش از جمله در ایران برجا گذاشت.

اینجانب که عزادار فقدان دوستی قدیمی و هم‌رزمی صمیمی هستم، ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم و مردم شریف کُرد و ملت عراق از خداوند متعال علوّ درجات را برای ایشان خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز