خبرگزاری کار ایران

عصبانیت نماینده آمریکا در سازمان ملل از اظهارات سخنگوی دولت

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۳۱۹

نیکی هیلی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد رد پذیرش بازرسان برای بازدید از سایت‌های نظامی جهت تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را محکوم کرده و با تکرار اظهارات محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ایران که بازرسی بازرسان از اماکن نظامی را خواب و خیال خوانده بود، مدعی شد: اگر بازرسی بازرسان از اماکن نظامی یک خیال محض باشد پس پایبندی ایران به برجام نیز یک خیال محض است.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «تاون هال»، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل به رد درخواست بازرسان برای بازدید از سایت‌های نظامی این کشور پاسخ داد. 

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، نیکی هیلی در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، رد پذیرش بازرسان برای بازدید از سایت‌های نظامی جهت تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را محکوم کرد و با تکرار اظهارات محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ایران که بازرسی از اماکن نظامی را خواب و خیال خوانده بود مدعی شد که اگر بازرسی بازرسان از اماکن نظامی یک خیال محض باشد، پس پایبندی ایران به برجام نیز یک خیال محض است. 

هیلی در این بیانیه مدعی شده در صورتی که آژانس انرژی اتمی بخواهد به سایت‌های نظامی ایران برای تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای دسترسی داشته باشد، ایران باید زمینه این دسترسی را فراهم کند و این بر اساس مفاد پروتکل الحاقی آژانس و برجام است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود بازسازی روابط ایران و حماس را محکوم کرد و حماس را متهم به اقدامات تروریستی کرد و مدعی شد که این گروه از ایران کمک‌های نظامی و مالی دریافت می‌کند.

وی در این بیانیه مدعی شده در قطع نامه ۲۲۳۱ ایران از صادرات هر گونه سلاح بدون تایید نهایی شورای امنیت منع شده است. اما ایران بار دیگر رنگ‌ واقعی‌اش را نشان داد. ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد عضوی از جامعه بینالمللی باشد که در این صورت انتظار می‌رود با جدیت تعهدات بین المللی خود را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز