خبرگزاری کار ایران

سردار فدوی:

در مرحله اقتدار فعال قرار داریم/ ماهیت تقابل ایران و امریکا حق و باطلی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۱۶

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: دو مرحله «دفاع از خود» و «بازدارندگی» را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله سوم که «اقتدار فعال» به عنوان بهترین شرایط اقتدار است، قرار داریم.

به گزارش ایلنا، دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر گفت: استان بوشهر در تمامی مقاطع مختلف در دوران دفاع مقدس و پس از آن در یک مرجعیت مبارزاتی قرار داشته است. 

او افزود: پس از آغاز دوران دفاع مقدس مرکز پشتیبانی جنگ در حوزه دریایی در بوشهر به عنوان یک قرارگاه عملیاتی آغاز شد و با تشکیل نیروی دریایی سپاه در هشتم اسفندماه ۱۳۶۵، از یکم فروردین سال ۱۳۶۶ نخستین عملیات رسمی این نیرو انجام شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه ماهیت اختلاف آمریکا با ایران برای سر موضوع اقتصاد، منطقه، حوزه نفوذ و مسائل مختلف دنیا نیست، بلکه دعوا بر سر حق و باطل است، اظهار داشت: با توجه به اینکه حق و باطل هیچ زمان کنار همدیگر قرار نمی‌گیرند ما نیز نمی‌توانیم به دلیل ماهیت باطل بودن آمریکایی‌ها در کنار آنها قرار بگیریم.

فدوی ادامه داد: این دعوا که نشانه باطل بودن آنهاست از روز دوم پیروزی انقلاب اسلامی توسط آمریکایی‌ها آغاز شد و حتی پس از دوران دفاع مقدس نیز پایان نیافت و همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: تا زمانی که این‌گونه شاهد نگاه دشمن به کشور هستیم دعوا تمام نشده و باید توان نظامی خود را برای مقابله به مثل حفظ و ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: ما دو مرحله «دفاع از خود» و «بازدارندگی» را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله سوم که «اقتدار فعال» به عنوان بهترین شرایط اقتدار است، قرار داریم که به گفته وزیر دفاع آمریکا، آنها به دنبال راهی هستند که بتوانند به قدرتی دست یابند تا با اقتدار ایران مقابله کنند.

فدوی در پایان تصریح کرد: میزان آمادگی و تجهیزات نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۹۶ با سال ۶۵ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و این افتخار برای بوشهری‌ها باقی مانده که برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس دریایی به نام خود ثبت کنند.

در این مراسم از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار علی رزمجو تقدیر و ناوسالاریکم زیراهی به عنوان فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز