خبرگزاری کار ایران

صادقی در اخطار آیین‌نامه‌ای؛

ارجاع طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به کمیسیون موجه نبود / باتوجه به لغو حکم اعدام برخی مجرمان، در تصویب طرح کارشکنی می‌شود

کد خبر : ۵۱۱۷۶۵

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به ارجاع طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به کمیسیون قضایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: تصمیم آقای لاریجانی برای ارجاع طرح به کمیسیون قضایی توجیهی نداشت. 

او گفت: متن تهیه شده مورد توافق دستگاه قضایی و اعضای کمیسیون بود و علاوه بر آن، فوریت این طرح پیش از این با اکثریت قاطع به تصویب رسیده بود و امروز نیز کلیات آن با رای قاطع نمایندگان تصویب شد. 

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وجود برخی افراد مخالف، نمی‌تواند دلیل ارجاع یک طرح به کمیسیون تخصصی باشد. با توجه به این‌که با دو هفته تعطیلات مجلس مواجه هستیم، به نظر بنده، ارجاع این طرح به کمیسیون فاقد توجیه بوده است. 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شاید علت تعلیق پی در پی این طرح آن باشد که بنابر یکی از تبصره‌های پیش‌بینی شده در آن، احکام ناشی از این طرح عطف به ماسبق خواهد شد و بر اساس آن تعداد قابل توجهی از محکومان اعدام عفو خواهد شد و احتمالاً برای این‌که آن‌ها از چنین امکانی برخودار نشوند، در تصویب طرح کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد. 

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در واکنش به تذکر صادقی گفت: بنابر ماده ۱۵۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تذکر شما وارد نیست؛ چرا که رییس جلسه اجازه دارد طرح را با رای مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز