خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

از روسیه می‌خواهیم دست از حمایت از ایران و سوریه بردارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۱۷

ترامپ از روسیه خواست دست از حمایت از ایران و سوریه بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری رژیم صهیونیستی «ورلد اسرائیل نیوز» دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از روسیه خواست به حمایت‌هایش از سوریه و ایران پایان دهد. او در مراسم یادبود حادثه ورشو این درخواست را مطرح کرد. 

او در سخنرانی خود درلهستان مدعی شد: ما از روسیه می‌خواهیم که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش در اکراین و سایر مناطق کنار گذاشته و از حمایتش از کشورهای ایران و سوریه دست بردارد و در عوض به جامعه کشورهای مسئولیت پذیر در مبارزه علیه دشمنان مشترک و دفاع از بشریت بپیوندد. 

ترامپ به زودی در اجلاس گروه بیست با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود دو طرف درباره سیاست‌ها و مواضع‌شان در قبال اوکراین و سوریه تبادل نظر کنند. 

تیلرسون روز چهارشنبه قبل از سفر به آلمان برای شرکت در گروه بیست گفت: آمریکا و روسیه اختلافات حل نشده‌ای دارند اما ما از پتانسیل همکاری در سوریه برای ایجاد ثبات و منافع امنیتی مشترکمان استفاده می‌کنیم. 

او گفته آمریکا و روسیه همین الان هم به روش‌هایی برای ایجاد مناطق صفر جنگی دست پیدا کردیم. این همکاری‌ها در مناطق صفر جنگی سندی است که نشان می‌دهد دو کشور قابلیت اقدامات مشترک بعدی را دارند. 

تیلرسون ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع توسط دو کشور روسیه و آمریکا گفت: آمریکا آماده اقدام مشترک با روسیه برای ایجاد ثبات از طریق ایجاد مناطق پرواز ممنوع و آتش بس و همچنین همکاری برای رساندن کمک‌های بشر دوستانه به مردم سوریه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز