خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران هنگام ورود به کره جنوبی؛

نشست روسای مجالس اوراسیا می‌تواند به امنیت و توسعه روابط اقتصادی کمک کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۷۷۷

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری به تهیه اساسنامه نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نشست می تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاضر کمک کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی شب گذشته هنگام ورود به کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: این نشست ابتکاری است که از سال پیش شروع شده و ایران نیز نقش فعالی داشته تا این سازمان شکل بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روسای مجالس آسیا و بخشی از اروپا همکاری‌هایی را برای توسعه و حل مشکلات منطقه پیگیری می‌کنند. 

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد، اینگونه نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند بسط پیدا کنند و از یک قاره هم فراتر بروند، می‌توانند به مسائل امنیت پایدار در منطقه و توسعه در روابط اقتصادی کشورها کمک کنند. 

لاریجانی متذکر شد: درخصوص سرمایه‌گذاری اقتصادی، استفاده از انرژی و مسائل امنیتی که منطقه را درگیر کرده، مسائل لازم در این نشست مطرح می شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: امیدواریم اساسنامه این کنفرانس شکل بگیرد تا بتواند فعالانه‌تر به مسائل اوراسیا بپردازد.

او گفت: دیدارهایی با مقامات کره‌ای و روسای مجالسی که در این اجلاسیه حضور پیدا می‌کنند، انجام خواهد شد. 

لاریجانی عنوان کرد: محور مهم این دیدارها توسعه روابط ایران با کره جنوبی و سایر کشورهای حاضر است. 

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که مهیا شده و زمینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده، از سرمایه‌گذاری کره جنوبی نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز