خبرگزاری کار ایران

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد؛

رویاروی قایق‌ ایرانی با ناوهای ارتش آمریکا در خلیج فارس/ لیزر انداختن نیروهای ایرانی خطرناک و غیرحرفه‌ای بود

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۶۸۵

نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد سه ناو و یک هلیکوپتر آمریکایی با یک قایق ایرانی در آبهای آزاد خلیج فارس رویارویی داشتند که انداختن لیزر روی هلیکوپتر این اقدام را خطرناک کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «سی ان ان» ارتش آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای لیزر انداختن یک قایق ایرانی بر هلیکوپتر آمریکایی در روز سه شنبه را ناامن و غیرحرفه‌ای خواند.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا، سه ناو آمریکایی و یک هلیکوپتر CH-۵۳E در حالی که از آب‌های بین‌المللی در تنگه هرمز عبور می‌کردند به صورت ناامن و غیر‌حرفه‌ای با یک قایق نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس رویارو شدند.

این بیانیه مدعی شده در حالیکه کشتی «یو اس اس باتان» آمریکا که یک کشتی حمله آبی خاکی است، ناوشکن «یو اس اس کل» و کشتی «یو اس ان اس واشنگتن چمبر» از تنگه عبور می‌کردند یک کشتی ایرانی به ۸۰۰ یاردی کشتی «باتان» نزدیک شده است.

در بیانیه سخنگوی ستون پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته شده در خلال این رویارویی کشتی ایرانی، نورافکنی را به سمت «کل» و «باتان» گرفته و کشتی را از دماغه تا انتها اسکن کرده است. در خلال این رویارویی هیچ شلیک هشداری وجود نداشته است. ملوانان ایرانی همچنین لیزری را بر روی هلیکوپتر CH-۵۳E انداخته‌اند.

«اوربان» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفته که استفاده از لیزر، این رویارویی را ناامن و غیرحرفه‌ای کرده است.

یک مقام دفاعی آمریکا به «سی ان ان» گفته کشتی ایرانی یک قایق موشک‌بر بوده و  استفاده ایرانی‌ها از لیزر روی هلیکوپتر بخشی از یک اقدام دفاعی خودکار به حساب می‌آید.

«اربان» گفته حرکت هلیکوپتر با لیزر در شب خطرناک است و می‌تواند بینایی را مختل کند و خلبان را که از عینک دید در شب استفاده می‌کند گیج کند.

سی ان ان مدعی شده این اولین بار نیست که نیروی دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس با هم تنش پیدا کرده‌اند.

در ماه آپریل، آمریکا قایق‌های سپاه را به اقدام ناامن و غیرحرفه‌ای در مقابل ناوشکن «یو اس اس ماهان» آمریکا در خلیح فارس متهم کرده بود.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون قبلا گفته بود که ۳۵ رویارویی خطرناک و ناامن توسط ایرانیان در سال ۲۰۱۶ رخ داده است که بیشتر آنها در نیمه اول سال بوده است.

یک مقام آمریکایی گفته که تعداد رویارویی‌هایی با این ویژگی در سال ۲۰۱۷ کمتر از همین فاصله زمانی در سال ۲۰۱۶ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز