خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

حادثه تروریستی تهران هشداری بود برای کسانی که دهه ۶۰ را نشناختند/ سران قوا حرمت نظام و ولایت را حفظ کنند

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۳۵۸

خطیب موقت نماز جمعه تهران حادثه تروریستی اخیر را هشداری برای کسانی که دهه ۶۰ را نشناختند، عنوان کرد و گفت: جای بسی تاسف است که برخی‌ها در حالی که خودشان در این جریانات بودند امروز از گذشته خود پشیمان شده‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان تسلیت حادثه دردناک تروریستی روز چهارشنبه گفت: بساط حادثه رذالت تروریست‌های زبون فریب‌خورده بدبخت دنیا و آخرت در حرم حضرت امام زود برچیده شد اما در مجلس شورای اسلامی به دلیل وجود جمعیت بیشتر، نیروهای حفاظتی سپاه و امنیتی با مدت زمان بیشتری توانستند آنها را از بین ببرند. البته تعدادی از عزیزان ما به لقاء الله پیوستند . این مظلومیت هم برای ملت ایران تزریق بیداری و هوشیاری بود و هم برای شهدا منشا تقرب شد.

او با بیان اینکه شهادت‌ برای ما کرامت است گفت: حادثه تروریستی از ساخته‌ها و فرآوردهای دنیای استکبار است و امام خمینی (ره) رژیم آمریکا را تروریست بالذات معرفی کرده چراکه بنیان‌ آن‌ها بر شرارت و قتل و غارت است. غده سرطانی صهیونیست را در این جا کاشتند و تروریست دولتی را دامن زدند. این رژیم یکی از ماموریت‌هایش همین ترورها بود. بعد از انقلاب نیز که شرق و غرب از انقلاب ما به حیرت درآمد این روحیه جهادی در آحاد ملت و عشق به شهادت و نترسیدن از تحریم‌ها باعث پیروزی ما شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه انقلاب اسلامی پیروزی خون بر سلاح و پیروزی مکتب بر بی‌دینی بود و در حقیقت پیروزی اعتقاد بود،‌گفت: دنیای کفر برای اینکه بدلی درست کند از طریق سلفی‌ها طالبان و القاعده و در نهایت داعش را ایجاد کرد و آنها با نام الله اکبر و شعارهای اسلامی آمدند. اما این مانند کپسولی است که روپوش زیبایی دارند و همان تکبیرهایی که برای کشتن امام حسین (ع) در روز عاشورا سر می‌دادند و بی‌دینان با آن شعارها به جنگ فرزند پیامبر آمده بودند امروز نیز این جریان دست ساز انگلیس و استکبار گروهک‌هایی که بینش درست جهانی ندارند و نه عقل تحلیل‌گر و نه رحم و مروت دارند را ایجاد کردند. گروهک‌هایی که کشتن مرد، زن و کودک در مسجد برای شان کاری ندارد و مانند درنده‌ها مانعی در مسیر خود نمی‌بینند.

صدیقی با اشاره به ترورهای دهه ۶۰ خاطرنشان کرد: ما در دهه ۶۰  فجایعی بس عظیم را پشت سر گذاشتیم. نیروهایی که شبکه‌ای بخشی از جوانان ما را در وادی قتل و درندگی قرار دادند آنها در ابتدا دم از نهج‌البلاغه و مبارزه با آمریکا می‌زدند اما نوک پیمان آمریکا شدند و چه فجایعی که نیافریدند و محراب‌های جمعه ما را خونین کردند و مسئولان نظام و نخبگان کشور را که موتور تدبیر و مدیریت کشور با آنها گرم بود و حرکت می‌کرد مانند شهید بهشتی مطهری را تررور کردند رییس جمهور ما را تررور کردند این چه ظرفیتی است و چه ملتی است که همه این داغ‌ها را هضم کرد اما چرخ موتور انقلابش یک روز هم راکد نشد بلکه با هر خون تدین و ولایت‌مداری‌شان افزون شد.

او با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از حادثه تروریستی چهارشنبه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این ماجرا یک ترقه بازی بود مردم ما با این ترقه‌ها نمی‌ترسند اما این هشدار بود برای کسانی که دهه ۶۰ را نشناختند و این جلادهای خون آشام ولی‌ِخداکُش کودک کش را جلاد نمی‌دانند اما اعمال قانون و پیاده کردن قوانین توسط یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند. جای بسی تاسف است که برخی‌ها در حالی که خودشان در این جریانات بودند امروز از گذشته خود پشیمان شده‌اند مگر ملت را از خود جدا می‌دانید این حرکت ادامه همان حرکت انقلاب است ما این آتش‌ها را خاموش کردیم. امروز که از اقتدار بیشتر برخورداریم و جوانان از بینش اسلامی بیشتر برخوردارند این اتفاقات به ما صدمه نمی‌زند و ما همچنان ایستاده‌ایم و از مقابله با آمریکا و استکبار جهانی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه مردم همچنان شور و شوق خود را حفظ کرده‌اند گفت: از سربازان گمنام و سپاه که حادثه حرم را در نطفه خفه کردند و با حضور به موقع در مجلس شورای اسلامی نیز باعث شدند که هزینه بسیار کم بپردازیم و آنها را بهدرک واصل کردند تشکر می‌کنم. همچنین از مجلس شورای اسلامی نیز لحظه‌ای کار خود را تعطیل نکرد و به کار خود ادامه دادند تشکر می‌کنم. این نظام، نظام علوی است و نظامی است که پرچم امام زمان به دست یک فقیه شجاع خود ساخته متوکل به خداست. مردم زیر این پرچم احساس حمایت غیبی می‌کنند و تزلزلی در حرکت آن‌ها پیش نخواهد آمد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: بیانات رهبری مانند همیشه بلندگوی خداوند است روز ۱۴ و ۱۵ خرداد برای ملت ما روز عزاست و روز ارتحال بت شکن قرن است و شهدای ۱۵ خرداد جز اولین گروه‌هایی بودند که درِ شهادت به روی آنها باز شد شهدای ۱۵ خرداد دیگر شهیدان را امامت کردند و راه را برای شهادت باز کردند.

صدیقی تاکید کرد: جریان انقلاب ایران با رهبری حضرت امام یک حادثه تاریخی ابتر نبود بلکه مانند عاشورا یک جریان مستمر است و یک جریان فکری است که ادامه دارد. امام یک راه نویی را برای بشریت اداره کرده است این گونه نبود که شاه برود و یک معمری بجای او نشسته و وزرایی رفتند و دیگران بیایند. امام یک وظیفه الهی داشت و میخواست دنیا را برای ظهور حضرت حجت آماده کند لذا یک کشور وابسته و اراده از دست داده را امام با روح مکتب اسلام احیا کرد و یک جامعه مستقل با هویت اسلامی نه اسلام متحجر یا روشنفکر و شیعه انگلیسی بلکه اسلام مقاوم و بت‌شکن، اسلام ایثار، اسلام دادرس پابرهنگان را به صحنه آورد و اسلام را احیا کرد و مکتب غدیر را در خارج از ایران محقق کرد و جریانی را ساخته و پرداخته کرد که همان نور خداست .

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نکاتی را برای ادامه نهضت بیان فرمودند، تصریح کرد:  امام شخصیت پرجاذبه‌ای داشت، امام صادق، عارف، مجاهد بود و در چارچوب دین حرکت می‌کرد و شعارهایی را مطرح کرد که این شعارها جوانان را مجذوب کرد. شعار استقلال؛ نه شرقی  ونه غربی بودن را تداعی می‌کرد و شعار عدالت اجتماعی و اقتصادی و شعار مردم سالاری را می‌داد.  مردمی که ولایت‌مدارند و به حکم خدا سر سپرده‌اند مردمی که اسلام را در جامعه با جمهوریت محقق کردند مردمی که مجرای ولایت هستند این مردم را امام در مقابل جریان‌های الحادی آماده ساخت.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: امام این انقلاب را برای خودش نمی‌خواست بلکه برای جامعه بشریت نقطه آغاز می‌دید. در نهضت‌های قبلی مانند مشروطیت، شعارهای ما حداقلی بود اما امام ریشه‌دار و بصیر بود  افق بلند داشت و نسل‌های بعد را می‌دید. لذا انقلاب ایران تنها برای ایران نیست بلکه انقلاب مستضعفین است. امام دلبر شد و دل هزاران نفر را به خود متوجه ساخت امروز نیز نیاز ما به قدرت شعارهای انقلابی بیش از پیش است.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: انتخابات را پشت سر گذاشتیم. انتخابات سال ۹۶ برای ما نقطه عطف عزت، آبرو و اقتدار بود و به شرق و غرب برای چندمین بار نه گفتن بود و به نظام ولایی آری گفتن بود. بیعت با آرمان‌های امام و شهدا بود. تجدید پیمان با رهبر انقلاب بود.

او با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هم جمعیت عظیمی که تلاش کردند اما نامزدشان رای نیاورد و هم آنها که نامزدشان رای آورد، آحاد این‌ها لشکر انقلاب و قشون ولایت بودند وحضورشان مقابله با استکبار بود و اعلام اراده قطعی برای ادامه راه امام بود. حضور آن‌ها به معنی پذیرش صدردصد نظام و حمایت از آن بود. پیشگیری از خیلی از خطرات در صحنه بین‌المللی بود. آنهایی که رای نیاوردند نیز ظرفیت نشان دادند و آن را برای خود شکست تلقی نکردند و آنهایی که رای آوردند بدانند این رای به نظام مقدس و حقانیت خون شهیدان است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: ارتدادی که خداوند در قرآن خطاب به مومنین می‌گوید درباره ترک روزه و زکات نیست همه این‌ها بعد از پیامبر (ص) سرجای خودش بود اما قرآن هشدار به ارتداد سیاسی می‌دهد. هشدار به این است که خط را تغییر ندهید راه شهادت را به انزوا نبرید. این انقلاب برای پیاده شدن اسلام است و اسلامیت جمهوری ما به ولایت است.

او با تاکید براینکه رنگ سیاسی ندارد و جز هیچ گروه حزبی خاصی نیست خطاب به رییس جمهور گفت: امروز که سکان مملکت به امانت به شما رسیده است قدرت می‌خواهید؟ بدانید که این استقلال به قیمت گرانی به ما رسیده است. مردم سختی‌ها تحمل کردند و کشته‌ها دادند تا زیر یوق آمریکا نباشند. یکی از جاذبه‌های انقلاب ما بیرون آمدن از چنبره سلطه امریکاست و جوان‌ها پیروی امام هستند و دنیای غیر مسلمان، حزب الله را الگو می‌دانند. بیایید حرف‌هایتان را درقالب چارچوب‌های شرعی بگویید.

صدیقی تاکید کرد: نباید در مقابل پرچم‌دار و منشا مشروعیت حرفی بزنیم تا دشمن بگوید در این نظام افرادی هستند که با قانون نظام مسئولیت گرفتند اما نقش اپوزیسیون ایفا می‌کند. این بسیار بد است چه برسد که یک فردی که لباس روحانیت پوشیده آن را انجام دهد. باید الگوی اخلاقی جامعه باشید در همین راستا وقتی محور حرکت‌ها از نظر قانون اساسی نکته‌ای می گوید روسای قوا باید حریم نگه دارند. در جریان سند ۲۰۳۰ اگر خلافی شرعی هم نباشد اما در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیگانگان نباید برای آموزش وپرورش ما برنامه دهند.

او در پایان گفت: از سران قوا توقع داریم از امام جلو نیفتند و حرمت نظام و ولایت را حفظ کند چراکه برای ایجاد وحدت بیشتر و استقلال کشور همین ولایت است که پایه اساس ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز