خبرگزاری کار ایران

با حضور سفیر ایران در مکزیک انجام شد:

اعطای جایزه بین‌المللی دو سالانه «ساساکاوا » به ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۵۶

سفیر ایران در مکزیک به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، جایزه بین‌المللی دو سالانه «ساساکاوا» را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، در جریان کنفرانس جهانی ۲۰۱۷ کاهش مخاطرات بلایای طبیعی که در بندر کانکون مکزیک برگزار شد، جایزه بین‌المللی دو سالانه ساساکاوا به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

مراسم ویژه اهدای این جایزه با حضور مقامات ارشد سازمان ملل متحد و بنیاد ساساکاوا و در حضور نمایندگان بیش از ۱۸۰ کشور شرکت‌کننده در این کنفرانس برگزار شد و سفیر جمهوری اسلامی در مکزیک به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران این جایزه را دریافت کرد.

او در این مراسم آمادگی کشورمان را برای ارائه تجربیات خود در زمینه ایمن‌سازی محیط‌های آموزشی اعلام کرد.

در این مراسم هم‌چنین فیلم کوتاهی از اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در ایمن‌سازی مدارس به نمایش گذاشته شد.

جایزه دو سالانه ساساکاوا به سازمان‌هایی تعلق می‌گیرد که موثرترین اقدامات را برای کاهش تلفات انسانی در برابر خطرات حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، سونامی و سایر حوادث طبیعی انجام داده‌اند.

برای انتخاب سازمان‌های برنده جایزه ساساکاوا فرایند کارشناسی دقیق بین‌المللی اعمال می‌شود و از میان سازمان‌های متعدد داوطلب تنها دو سازمان جایزه را دریافت می‌کنند و به دو سازمان بعدی لوح تقدیر داده می‌شود. این اولین بار است که یک سازمان متعلق به جمهوری اسلامی ایران برنده جایزه اصلی ساساکاوا شده است. 

در سال‌های اخیر ایمن‌سازی مدارس در برابر حوادث به عنوان یک هدف اصلی در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش مسوولیت این امر خطیر را در سراسر کشور به عهده گرفت و با جدیت و پشتکار توانست در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. به دلیل اهمیت موضوع بودجه مناسبی برای این کار از سوی دولت پیش‌بینی شد و علاوه بر این بخش خصوصی و خیرین نیز در این زمینه همکاری گسترده‌ای با وزارت آموزش و پرورش داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز