خبرگزاری کار ایران

در گفت‌گوی وزیر ارشاد با خبرنگاران مطرح شد؛

۳ کار مهمی که دولت برای هنرمندان انجام داد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۹۹

وزیر ارشاد با اشاره به سه اقدامی که در مدت حضور خود در وزارتخانه انجام داده است، گفت: بیمه هنرمندان، راه‌اندازی خانه‌ای برای هنرمندان پیشکسوت و معافیت مالیاتی سه اقدامی بود که در دوره وزارت بنده و براساس پیگیری‌های چهارساله وزیر، وزارتخانه و دستگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران گفت: ما در این مدت کوتاه دو اقدام انجام دادیم که لازم بود انجام شود؛ البته نتیجه پیگیری‌های چهار ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. یکی بحث بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و دیگری بحث مالیات جامعه بزرگ فرهنگی و هنری ناشران و اصحاب سینما و حوزه‌های دیگر که طی چند روز اخیر در این زمینه دو تفاهم نامه امضا کردیم.

صالحی‌امیری ادامه داد: یکی امضای تفاهم‌نامه‌ای با آقای طیب‌نیا (وزیر اقتصاد و دارائی) بود که خوشبختانه معافیت‌های مالیاتی عمده‌ای را برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری قایل شدند. همچنین قانون جدید مالیاتی معافیت کامل را برای تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری قایل شده است. این قدمی بزرگ و نیاز جامعه فرهنگ و هنر بود که تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند. چراکه جامعه فرهنگ و هنر در شرایط فعلی نیازمند حمایت هستند و نمی‌توان آنها را به عنوان یک بنگاه اقتصادی دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تفاهم‌نامه دوم را درباره بیمه دانست و گفت: یکی از نیازهای اصلی جامعه فرهنگ و هنر بحث تامین سلامت و امنیت شغلی آنهاست. اصحاب فرهنگ و هنر نیازمندند بدانند سلامت‌شان تضمین می‌شود و امنیت شغلی دارند. تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر را بیمه تامین اجتماعی کرده‌ایم و بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه تکمیلی شده‌اند و به تدریج تمام اصحاب فرهنگ و هنر بیمه خواهند شد. دو روز پیش، تفاهم‌نامه‌ای را با آقای نوربخش (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) امضا کردیم که براساس آن ۱۲ هزار نفر جدید از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و قرآن مشمول بیمه شدند.

صالحی‌امیری ادامه داد: علاوه بر ۳۰ هزار نفر، ۱۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه به طور غیرمستقیم بیمه هستند؛ یعنی ما از طریق پرداخت یارانه به اصحاب مطبوعات آنها را بیمه کرده‌ایم و این روند ادامه پیدا خواهد کرد. این اقدامات ارتباطی با این مقطع زمانی ندارد و کاری دائمی است. ما معتقدیم هرکسی در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کند باید امنیت شغلی و سلامتی‌اش تضمین شود چون این حوزه‌ای نیست که بخواهیم به آن بی‌توجه باشیم.

او همچنین کار سومی که انجام شد را خریداری خانه‌ای برای هنرمندان پیشکسوت خواند و تاکید کرد که خانه‌ هنرمندان پیشکسوت به آنها تقدیم شده است.

‌صالحی‌امیری گفت: من به جمع هنرمندان رفتم و از نزدیک با آنها دیدار کردم. معتقدم پیشکسوتان جامعه بزرگی هستند که باید بیش از همه کرامت و منزلت‌شان دیده شود. تعبیر من این است که این افراد ریشه‌های فرهنگ و هنر هستند و باید بیشتر به آنها توجه کرد. ما مکانی تهیه کردیم که خودشان روزانه بیایند برای دیدار همدیگر و با هم تعامل داشته باشند و گپ بزنند و احساس کنند که نظام فرهنگی به آنها توجه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حقوق کارکنان، یادآور شد: به طور متوسط در چهار ساله گذشته حقوق همه کارکنان دولت حداقل دو برابر شده است اما بعضی دستگاه‌ها در میزان این درصد افزایش متفاوت‌اند. یعنی به اقتصای رسمی و پیمانی و... بودن‌شان این ارقام متفاوت است. اما این را می‌توانم بگویم که اولا، میزان افزایش حقوق بیش از تورم بود. دوم اینکه واقعیت امر این است که جامعه کارمندی به شدت نیازمند توجعه بیشتر است؛ هم برای حقوق و هم رفاه. آنچه انجام شد وظیفه بود اما آنچه مورد نیاز جامعه بزرگ کارمندی سراسر کشور و همه نهادها است توجه بیشتر است. در برنامه دولت دیده شده که افزایش میزان حقوق کارکنان دولت بیش از تورم باشد و ما این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز