خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در گفت‌‌وگو با ایلنا:

اشتغال زودبازده در کوتاه مدت مورد توجه قرار گیرد/ اقدامات وزارت کار موجب خوش‌بینی مسبت به رفع موانع اشتغال شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۵۹

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باتوجه به اقدامات نسبتا موثری که در دولت و وزارت کار انجام شده و اقداماتی که برای جذب سرمایه به ویژه سرمایه خارجی به منظور راه اندازی تولید داخلی انجام شده، می‌توان به رفع موانع اشتغال در آینده خوشبین بود.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ارائه گزارش وزیر کار در نشست غیرعلنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آقای ربیعی و همکارانشان در وزارت کار در این جلسه گزارشی کلی درباره وضعیت اشتغال و کارآفرینی ارائه کرده و اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال را تشریح کردند.

او گفت: باتوجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع تولید و اشتغال که در شعار سال جاری نیز نمود یافت، آقای ربیعی و مجموعه وزارت کار راهکارهای خود را در این راستا مطرح کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از راهکارهای ارائه شده در گزارش وزیر کار به مجلس، اعلام کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در این گزارش به عنوان راهکار ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکای مطرح شد، مربوط به برقراری ارتباط متناسب میان بحث آموزش و حوزه اشتغال بود.

او ادامه داد: بر این اساس، تاکید شد که باید توازن متناسب میان بحث آموزش و حوزه کسب و کار و همچنین ارتباط مناسب میان تولید و اشتغال ایجاد شود.

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز در مجلس دهم یادآور شد: در این راستا می‌بایست کسب و کار و اشتغال زودبازده را در کوتاه مدت مورد توجه قرار دهیم و برای تحقق این هدف نیز لازم است تمامی دستگاه ها و همه قوا دست به دست هم بدهند.

رضایی با اشاره به اینکه عمده مطالبی که در گزارش وزیر کار مطرح شد، مربوط به اقدامات گذشته این وزارتخانه بود، خاطرنشان کرد: با این همه تلاش‌هایی در مورد مقابله با بیکاری و ارتقای سطح اشتغال صورت گرفته است.

او گفت: باوجود این تلاش‌ها که عملا منجر به ایجاد تعداد قابل توجهی شغل در کشور شده و باتوجه آمار بالای متقاضیان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، در مجموع شاهد افزایش آمار بیکاری در کشور بوده‌ایم؛ چراکه باوجود ایجاد اشتغال فراوان، حدود ۲ میلیون متقاضی شغل وارد چرخه کار شده و طبیعتا بخشی از آنها همچنان بیکار هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنش به این معضل پیشنهاد کرد: لازم است در راستای جذب سرمایه و به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات موثرتری انجام شود و این درحالی است که در چهارسال اخیر و به ویژه یکی دوسال گذشته شاهد جذب سرمایه بوده‌ایم اما باتوجه به ضعفی که در این مورد طی سال‌های قبل‌تر از این داشتیم، این سرمایه‌گذاری‌ها هنوز به میزان کفایت نرسیده است.

او گفت: به طور کلی لازم است چرخه جذب سرمایه به منظور راه‌اندازی تولید و متعاقبا ایجاد شغل به راه بیفتد. به هر حال سرمایه گذاری به طور مستقیم منجر به ایجاد شغل نمی‌شود و نباید انتظار داشته باشیم که این جذب سرمایه فورا مشکلات اشتغال را حل کند؛ بلکه باید از طریق این سرمایه‌ها تولید را به راه بیاندازیم که درپی آن بتوانیم شغل جدید ایجاد کنیم.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اقدامات نسبتا موثری که در دولت و وزارت کار انجام شده و باتوجه به اقداماتی که برای جذب سرمایه به ویژه سرمایه خارجی به منظور راه اندازی تولید داخلی انجام شده، می‌توان به رفع موانع اشتغال در آینده هم خوشبین بود. بماند که لازم است ببینیم در عمل چگونه از این سرمایه‌ها استفاده می‌شود. به هرحال هم اکنون رابطه ما با جهان بهتر شده و درصورتی که این روابط منجر به جذب سرمایه در راستای بهبود وضع تولید شود، می‌توانیم به ایجاد اشتغال و رفع این مشکل در آینده خوشبین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز