خبرگزاری کار ایران

رحیمی در تذکری ماده ٧٩؛

نوروزی با جوسازی منجر به استعفای اعضای هیات نظارت بر انتخابات در رباط‌کریم شد/ اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن هیات‌های نظارت کذب است

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۰۳۷

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران نسبت به اظهارات نماینده اصولگرای رباط کریم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا رحیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس در واکنش به تذکر نماینده اصولگرای رباط کریم، با استناد به ماده ٧٩ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: اولاً متاسفم که همکار محترم آقای نوروزی که قادر به حل مسائل منطقه خود نبوده، جو و فضای منطقه خود و همچنین هیات نظارت بر انتخابات و مجلس را متشنج می‌کند.

او گفت: آقای نوروزی درحالی اقدام به نامه‌نگاری به وزیر اطلاعات و رییس مجلس شورای کردند که این صحبت‌ها هیچ مبنایی نداشته است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران همچنین اضافه کرد: آقای نوروزی یک نکته‌ای را در کمال بی‌انصافی مطرح کرده و هیات نظارت را به اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی منسوب کردند و این درحالی است که شان هیات نظارت، جناحی نبوده و شانی حقوقی است و به همین دلیل این وظیفه در اختیار مجلس قرار گرفته است.

او گفت: درحالی که ما هیچ تکلیف قانونی در این ارتباط نداشتیم، به حرمت همکاران با نمایندگان مجلس مشورت کردیم که در هر حوزه نمایندگان موردنظر در هیات‌های نظارت را مجمع نمایندگان هر منطقه و استان انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در منطقه رباط‌کریم که حوزه انتخابیه آقای نوروزی است، از پنج نفری که توسط آقای نوروزی معرفی کردند، دو نفر را انتخاب کردیم و این درحالی است که آقای نوروزی با جوسازی این افراد را مجبور به استفعای رسمی و کتبی کردند.

رحیمی اضافه کرد: آقای نوروزی در ادامه پیامک زدند که «بچه‌های ما استعفا خواهند داد.» ما «بچه» نداریم که بخواهند بچه ما باشند، یا آن‌ها!

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با تاکید بر لزوم رعایت حقوق تمامی مردم، خاطرنشان کرد: متاسفانه نکته‌ای که آقای نوروزی در فضای عمومی بیان کردند، شائبه ایجاد می‌کند و منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود که هیات‌های نظارت اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند که این مسئله کذب مطلق است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران خاطرنشان کرد: هیات‌های نظارت بر حق‌الناس و سلامت انتخابات نظارت دارند.

رحیمی در پایان با اشاره به بخشی از سخنان مطهری که به عنوان رییس جلسه در واکنش به اظهارات نوروزی گفته بود که «صدای مظلومیت شما شنیده شد» گفت: آقای مطهری برخلاف گفته شما این مظلومیت نبود و علاوه بر این، هیات نظارت حق خود را برای شکایت از هر کسی که مرتکب تشویش اذهان عمومی شود، محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز