خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در نشست خبری:

یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی آزاد شد/از بیان جزییات پرونده معذورم

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۹۵۰

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده بازداشت برخی مدیران کانا‌ل‌های تلگرامی وزیر اطلاعات نمی‌تواند اظهارنظر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسنی اژه‌ای در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی و مساله وزیر اطلاعات که ادعا شده در این پرونده مربوط است، گفت: این افرادی که دستگیر شدند هنوز حکمی برایشان صادر نشده است. بنابراین از بیان جزییات کار از لحا‌ظ قانونی معذور هستم. در صحبتی که داشتم اتهامات آنها اجمالا امنیتی است برخی علاوه بر امنیتی بودن انتشار مسائل مستهجن و خلاف عفت عمومی است افراد بازداشت شده ۸ نفر هستند دو نفر قرارشان تبدیل شده یک نفر آزاد شده یک نفر اگر قرار را تامین کرده باشد امروز آزاد شده است.

او خاطرنشان کرد: چون نقل قول شده بود از رئیس جمهور که اینها مجرم نیستند البته این تحریف صحبت رییس جمهور بود. رییس جمهور گفت بنا بر گزارش اولیه که به من دادند اینها مجرم نیستند من گفتم مرجع صالح برای تعیین مجرم بودن قوه قضاییه است. اما در این پرونده وزیر اطلاعات نمی‌تواند اظهارنظر کند چون مسائلی مطرح است در این پرونده که به قول ما جزو مسائل رد است. ما در قانون داریم اگر قاضی یک پرونده را رسیدگی می‌کند و به یک دلیلی طرفین پرونده از قاضی شکایت کردند و شکایت وارد بود هنوز هم به شکایت رسیدگی نشده قاضی نمی‌تواند به شکایت رسیدگی کند. اگر فرض کنید مسایلی هم مطرح است و قاضی مورد شکایت هم نیست و اگر ثابت شود تاثیرگذار است باز قاضی نمی‌تواند رسیدگی کند.

اژه‌ای تصریح کرد: پرونده چطور شروع می‌شود دادستان وقتی می‌خواهد پرونده را شروع کند از ماده ۶۴ آیین دادرسی کیفری تا مواد بعدی یکی از مواردی که وارد به تعقیب می‌شود این است که یک مرجع رسمی مثل بازرسی کل کشور گزارش دهد و گزارش خود را مستند کند. این پرونده با یک گزارش رسمی با مستندات به دادستان داده شده دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و در حال رسیدگی است و هنوز معلوم نیست علیه چه کسانی اعلام جرم می‌شود. مسائلی هم در باره وزارت خارجه مطرح است که نه اطلاعات آن گفته شده و هنوز معلوم نیست ثابت می‌شود یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز