خبرگزاری کار ایران

بارتاب مصاحبه احمدی‌نژاد با «اسوشیتدپرس»؛

وقتی احمدی‌نژاد تلاش می‌کند صلح‌طلب به نظر برسد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۷۹۳

پایگاه خبری نیروهای مسلح آمریکا در گزارشی ضمن انتشار بخش‌هایی از مصاحبه احمدی‌نژاد با «آسوشیتدپرس» نوشت: احمدی‌نژاد سعی کرده از تکرار اظهارات جنجالی خود که او را در جهان معروف کرده خودداری کند و به نظر صلح‌طلب برسد.

به گزارش ایلنا، مصاحبه احمدی‌نژاد با خبرگزاری «اسوشیتدپرس» بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

پایگاه خبری «استارز اند استریپس» که به نیروهای مسلح آمریکا تعلق دارد نوشته: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق ایران روز شنبه در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته او حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه را به عنوان پیامی برای ایران در نظر نمی‌گیرد. او گفته ایران کشوری قدرتمند است و آمریکا نمی‌تواند آن را تهدید کند.

رییس جمهور سابق و جنجالی ایران در دفتر خود در منطقه شمالی تهران با خبرنگار اسوشیتدپرس مصاحبه کرده و این مربوط به سه روز بعد از حرکت خیره کننده او برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

او در این مصاحبه گفته من فکر نمی‌کنم حمله به آمریکا به سوریه پیامی برای ایران داشته باشد چرا که ایران کشوری قدرتمند است و افرادی نظیر ترامپ یا دولت آمریکا نمی‌توانند به ایران آسیب بزنند.

به گزارش پایگاه خبری «استارز اند استریپس» متعلق به نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا، دولت ترامپ اخیرا ایران را تحت نظر اعلام کرده است. 

این پایگاه خبری همچنین مدعی شده ایران یکی از اصلی‌ترین حامیان دولت بشار اسد است. 

در این گزارش همچنین با اشاره به مصاحبه احمدی‌نژاد با اسوشیتدپرس آمده کهاحمدی‌نژاد در این مصاحبه لحن آشتی جویانه‌ای داشته و مراقب بوده صحبت‌های او جنجالی نباشد تا بتواند تایید صلاحیت لازم را از شورای نگهبان بگیرد.

این پایگاه خبری نوشت: او سعی کرده در این مصاحبه از تکرار اظهارات جنجالی مانند اظهارات او درباره هولوکاست خودداری کند. او از پاسخ به سوالاتی درباره مسائلی نظیر برنامه‌های موشکی ایران و احتمال واکنش از سوی آمریکا و اسرائیل در صورت پیروزی دوباره احمدی نژاد خودداری کرده است.

در این پایگاه خبری همچنین گفته شده او نظیر همه کاندیداهای انتخابات باید به تایید شورای نگهبان برسد. شورای نگهبان لیست نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری ایران را تا ۲۷ آپریل اعلام خواهد کرد. 

احمدی نژاد در مصاحبه خود با آسوشیتدپرس گفته حمله به سوریه حتی در صورت انتخاب هیلاری کلینتون نیز ممکن بود اتفاق بیوفتد. تصمیم برای حمله به سوریه توسط افرادی در پشت صحنه سیاست آمریکا گرفته شده است. او قویا ادعا کرده که تصمیمات ریاست جمهوری آمریکا نیز در پشت درهای بسته گرفته می شود.

او گفته کسانی که در پشت پرده تصمیم میگیرند باید نقش رییس جمهور را به کسی می‌دادند که بتواند از پس این تصمیمات بر آید. یک زن نمی‌توانست چهره جنگ طلب مناسبی داشته باشد. انتخاب یک مرد بهتر بود. آنها باید ادعا می‌کردند که او شخصیت خطرناکی دارد.

احمدی نژاد همچنین اظهارات تهاجمی دولت ترامپ در قبال ایران را یک ادعای سیاسی خواند و او را یک تاجر خواند که می داند برای منافع بین المللی باید از جنگ خودداری کرد.

احمدی‌نژاد گفته اگر او آدم خطرناکی بود ۷۰ میلیارد دارایی نداشت. با این حال او هیچ گزینه ای به جز پذیرش این نقش نداشته است.

در گزارش این پایگاه خبری گفته شده که معلوم نیست احمدی نژاد چطور به این رقم دارایی ترامپ رسیده است.

احمدی نژاد همچنین حمایتش را از توافق هسته ای با آمریکا اعلام کرده است و گفته توافق هسته ای یک سند قانونی است . مقامات و رهبر ایران این توافق را تایید کرده اند و به آن متعهد شده اند.

او افزود: مشکل توافق هسته ای نحوه تبلیغات آن است. همه طرفها جوری درباره آن صحبت می‌کنند که گویا همه مشکلات تاریخ بشر با این توافق حل شده است. این درست نیست. بعدا معلوم شد که همه این ادعاها غلط است.

به گزارش این پایگاه خبری احمدی نژاد هم زمان با معاون خود حمید بقایی برای انتخابات ثبت نام کرد . این حرکت گمانه زنی ها را درباره احتمال رد صلاحیت او و حمید بقایی را توسط شورای نگهبان افزایش داده است.

به گزارش رسانه‌های ایران کاندیداتوری احمدی نژاد بر خلاف توصیه رهبری مبنی بر عدم کاندیداتوری او در انتخابات به دلیل احتمال دو قطبی شدن جامعه بوده است. او روز کاندیداتوری خود توصیه رهبری برای عدم کاندیداتوری اش را تنها یه توصیه خوانده که به معنای منع ورود او به انتخابات نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز