خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن:

کواکبیان پیشنهاد افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران را ارائه کرد/ لاریجانی: از نظر آیین‌نامه مشکلی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۰۷

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی خواستار افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به ماده ۱۵۲ آیین نامه داخلی مجلس اعلام کرد: در موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان، کمیسیون اصلی باید نظر کمیسیون‌های فرعی را می‌خواست تا این کمیسیون‌ها نیز نظرات خود را اعلام کنند اما کمیسیون شوراها این روند را در اصلاح طرح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران رعایت نکرد.

او خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که بنده از طرف شما برای شرکت در کنفرانس الجزایر مأموریت داشتیم، این طرح در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و بدون نظرخواهی از ما تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را تغییر دادند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمان طاغوت که اصلاً شورا را قبول نداشتند، تعداد اعضای انجمن شهری با جمعیت آن زمان تهران ۴۵ نفر بود اما در تهران با ۸ – ۹ میلیون نفر جمعیت فقط ۲۱ نفر عضو شورای شهر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارائه تقاضای افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران، اعلام کرد که این درخواست در قالب پیشنهاد چاپ شده کمیسیون مطرح خواهیم کرد و خطاب به لاریجانی گفت: اگر دستور بفرمایید با توجه به این که لایحه به کمیسیون شوراها ارسال شده، پیشنهاد خود را مطرح کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اگر پیشنهاد شما در چارچوب موارد اعاده شده باشد منعی ندارد و از نظر آیین نامه مشکلی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز