خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم رونمایی از خودروی جدید سایپا:

افرادی که باعث بحرانی شدن وضعیت سایپا شدند مورد بازخواست قرار گیرند/ سهم ۴۰ درصدی صنعت از تسهیلات بانکی

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۶۰

رییس مجلس گفت: باید پیگیری کنیم چه عوامل و چه کسانی در بحرانی شدن وضعیت این خودروسازی دخیل هستند زیرا این اتفاقات برای ما و برای اقتصاد کشور مشکلات زیادی به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از خودروی جدید سایپا با اشاره به اهمیت مسائل ایمنی و زیست محیطی در صنعت خودرو گفت: ما باید این دو مساله را جدی بگیریم زیرا برخی مشکلات در کشور به خاطر کم توجهی به همین مسائل است.

رییس مجلس ادامه داد: نمی‌گویم که سهم همه تصادفات به سبب خودرو است اما اگر به ایمنی خودروها توجه شود در بین مصرف کنندگان آرامش خاطر به وجود خواهد آمد.

او  با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت و مدیرعامل سایپا گفت: این دو عزیز اخبار امیدوارکننده‌ای  به ما دادند و در بازدید کوتاهی که من از این شرکت داشتم می‌توان وضعیت را خوب توصیف کرد. خودروسازی سایپا در سال‌های قبل دچار فراز و فرودهایی شد و ما را نگران کرد زیرا این خودروسازی جزو صنایع مهم کشور است اما خوشبختانه در بازدیدی که امروز داشتم مشخص شد که چقدر مدیران، مهندسان و کارگران بخش‌های مختلف فعالیت کردند تا امروز به شرایط باثباتی رسیده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید پیگیری کنیم چه عوامل و چه کسانی در بحرانی شدن وضعیت این خودروسازی دخیل هستند زیرا این اتفاقات برای ما و برای اقتصاد کشور مشکلات زیادی به وجود آورد. از طرف دیگر سوال این است که چرا در کشوری همچون ایران با این ظرفیت اقتصادی کارگران در بخش‌های مختلف طوری باشد که نتوانند زندگی راحتی داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در صنایع خودروسازی گفت: بنگاه‌های صنعتی باید با نگاه درازمدت در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و از ظرفیت‌های خوب دانشگاهی و متخصصان استفاده کنند اکنون در بسیاری از کشورهای جهان همچون آمریکا ایرانیان به صورت فعال حضور دارند و از آنها استفاده می‌شود ما نیز باید برای استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه را فراهم کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر صنعت در حوزه تحقیق و توسعه حمایت‌های لازم را داشته باشد. ما در قانون برنامه توسعه اهمیت ویژه‌ای به تحقیق و پژوهش در صنعت قائل شدیم و معتقد هستیم که باید از آن حمایت کنیم.

لاریجانی با اشاره به سهم صنعت از تسهیلات بانکی گفت: در قانون برنامه این سهم مشخص شده و ما معتقدیم باید این رقم میلی باشد و جوری نباشد که وزیر برای آن چانه بزند بر همین اساس مشخص کردیم که ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی به صنعت اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز