خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

صباغیان: بحث حقوق‌ها برای عده‌ای موجب سردرگمی شده است / لاریجانی: در قانون مدیریت خدمات کشوری رخنه‌هایی به وجود آمده بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۱۷۷

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم یزد درخصوص لزوم شفاف‌سازی تعیین سقف برای حقوق مدیران گفت: بحث آقایان از روی خیرخواهی بود که چگونه می‌توان جلوی این دریافتی‌ها را گرفت که بعد از بررسی متوجه شدند، در قانون مدیریت خدمات کشوری رخنه‌هایی مربوط به امتیازات و فوق‌العاده‌های غیرمستمر به وجود آمده که از این طریق پرداختی‌ها صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا صباغیان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور اختصاص داشت، با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره حقوق‌های مدیران، در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی اعلام کرد: به‌عنوان یک نماینده معتقدم بحث حقوق‌ها برای عده‌ای موجب سردرگمی شده است، این در حالی است که باید ازطرفی نقد مردم را نیز بپذیریم؛ چرا که این خود یکی از ویژگی‌های نظام است.

او با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در مورد تعیین سقف حقوق مدیران، یادآور شد: درصورتی که حقوق‌های نجومی قانونی بوده، مجلس کار درستی در زمینه تعیین سقف برای آن انجام داد اما اگر قانونی نبوده، چرا برای بخشی از مدیران مبالغ ۱۰ تا ۱۴ میلیون درنظر گرفته شده‌است، در حالی که افزایش حقوق دیگر مردم براساس تورم درصد کمی افزایش پیدا می‌کند.

علی لاریجانی در پاسخ به  اخطار نماینده مردم یزد در مجلس، گفت: اگر متن را دقیق مطالعه کنید، بحث دریافتی حقوق کاملاً روشن است، یک بخشی از متن مربوط به مدیران است که در آنجا برای این دریافتی سقفی مشخص شده است. 

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این میان تبصره‌ای برای آن لحاظ شده مبنی بر آنکه افرادی که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند یا کار ویژه‌ای انجام می‌دهند، دریافتی آنها می‌تواند با پیشنهاد رییس قوه، وزیر یا معاون رییس جمهور افزایش یابد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اینکه شما می‌گویید آیا حقوق نجومی بوده است یا خیر؛ باید پاسخ داد که بلی، حقوق نجومی وجود داشته و اگر چنین دریافتی‌هایی وجود نداشت، چرا دیوان محاسبات این موارد را پیگیری کرد؟! متاسفانه برخی ۶۰ تا ۷۰ میلیون پول دریافت کرده بودند که خلاف قانون این پرداختی به آنها صورت گرفته بود و در نهایت با بررسی دیوان محاسبات این مبالغ برگردانده شد.

او گفت: بحث آقایان از روی خیرخواهی بود که چگونه می‌توان جلوی این دریافتی‌ها را گرفت که بعد از بررسی متوجه شدند، در قانون مدیریت خدمات کشوری رخنه‌هایی مربوط به امتیازات و فوق‌العاده‌های غیرمستمر به وجود آمده که از این طریق پرداختی‌ها صورت گرفته است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به این دلیل قرار شد تا کل دریافتی‌ها مبنا قرار گیرد و کل دریافتی‌ها همان دوبرابر حداکثر حقوق تعیین، و برای این دریافتی‌ها سقف آن مشخص شد.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: این سقف برای آن است که هیچ مدیر رده بالا و مقاماتی بیشتر از سقف تعیین شده، نمی‌تواند دریافت کنند و آن ۳۰ درصد لحاظ شده برای کارشناسانی است که در نقاط محروم اقدامات ویژه ای انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز