خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در واکنش به ادعای ابطحی:

دولت قبل به‌ طور جدی معتقد بود به همه باید یارانه پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۲۳

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای نماینده اصولگرای خمینی‌شهر درباره نامه احمدی‌نژاد به مجلس قبل درباره نحوه هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت قبل به‌جد معتقد بود باید به همه مردم یارانه پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدجواد ابطحی در جریان نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور اختصاص داشت، هنگامی که پیشنهادات الحاقی نمایندگان به تبصره ۱۴ این لایحه بودجه که مربوط به هزینه‌کرد منابع درآمدی یارانه‌ها بود، مورد بررسی قرار داشت، در موافقت با پیشنهاد یکی از نمایندگان برای اجبار دولت برای حذف ۲۰ درصد از یارانه‌بگیران ثروتمند، اعلام کرد: در مجلس قبل آقایان فولادگر و مصباحی‌مقدم پیشنهاد پرداخت یارانه به ۱۹ دهک درآمدی را دادند و آقای مفتح هم شاهد هستند.

نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در مجلس خطاب به لاریجانی گفت: به شما نامه نوشتند که پیشنهاد خود را پس بگیرند؛ به خاطر اینکه این یارانه‌ها به همه، حتی ایرانیان خارج از کشور داده می‌شد.

او با بیان این‌که مجلس نهم بر حذف یارانه افراد پردرآمد تاکید کرد اما کامل اجرا نشد، خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد این نامه را نوشت که با یک رای کمتر، در مجلس پس گرفته نشد؛ چرا اصلاً پردرآمدها باید یارانه بگیرند؟!

علی لاریجانی در واکنش به ادعای این نماینده عضو جبهه پایداری، گفت: چون این مطلب خلاف واقع است، باید نکاتی را عرض کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها قبل از اینکه به درون مجلس بیاید، بیرون مجلس ساعت‌ها مورد بحث و مذاکره قرار گرفته بود. دولت قبل به‌جد معتقد بود به همه باید یارانه پرداخت شود.

لاریجانی تصریح کرد: نمایندگان در مجلس می‌خواستند فقط به تعدادی از طبقات اجتماعی یارانه پرداخت شود و با طرح اولیه مخالفت می‌کردند. این مسأله باعث شد یکی از اعضای هیات رییسه مجلس قبل بگوید در بند مربوط به یارانه‌ها بنویسید «با اولویت به طبقاتی...» پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز