خبرگزاری کار ایران

سعیدی در پاسخ به ایلنا:

ادعای زاهدی درباره تسهیلات ۱۱ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان صحت ندارد/ استیضاح دانش‌آشتیانی جناحی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۶۸۷

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تغییر وزیرآموزش و پرورش ارتباطی با این صندوق ندارد، گفت: آقای زاهدی در ارتباط با تحقیق و تفحص از این صندوق ادعاهایی را مطرح کرده که درست نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فاطمه سعیدی در جریان برگزاری مراسم رونمایی از لوگوی فراکسیون زنان با اشاره به اظهارنظر محمدمهدی زاهدی که در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های اصولگرا به بیان جزئیاتی درباره تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخته بود، واکنش نشان داد و گفت: بنابر تبصره ۶ ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس، هیچکدام از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه ندارند درباره تفحص‌های درحال بررسی با رسانه مصاحبه کنند.

او گفت: متاسفانه چندین مرتبه شاهد بودیم آقای زاهدی که در کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت دارند،  با برخی رسانه‌ها مصاحبه کرده و نسبت به ارائه اطلاعاتی در این رابطه اقدام کرده اند.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: هنوز به نیمه راه این تحقیق و تفحص هم نرسیده‌ایم و بنابر آیین نامه مجلس هیچکدام از اعضا تا پایان کار انجام تفحص حق اظهارنظر درباره آن را ندارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار بود انجام روند این تفحص شش ماه باشد و این درحالی است که هنوز چهارماه از این مهلت شش ماهه باقی مانده است.

او با بیان اینکه در کمیته بانک و بورس هیات تحقیق و تفحص عضویت دارد، اعلام کرد: هنوز کار بسیاری در مسیر انجام این تفحص باقی مانده و در بحث بررسی موضوعات مربوط به بانک سرمایه کار بسیاری مانده و فکر نمی‌کنم مبالغی که آقای زاهدی یک بار آن را هفت هزار میلیارد و دفعه دیگر یازده هزار میلیارد عنوان می‌کند، صحت داشته باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید تصریح کرد: قطعا بیان این مسائل بیش از آنکه اعتماد افکار عمومی را خدشه دار کند، نتیجه دربرنخواهد داشت.

او در واکنش به سوالی درباره تغییر مدیرعامل بانک سرمایه گفت: مدیرعامل پیشین تغییر کرده و چنانچه در جریان باشید، این فرد بخاطر برخی مسائل هم اکنون در زندان است.

نماینده اصلاح طلب مردم تهران با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به مدیرعامل بانک سرمایه است و ارتباطی به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد، گفت: مدیرعامل صندوق ذخیره تغییر کرده و آقای نیکدل فردی باتجربه، کارآمد و دلسوز است.

سعیدی تصریح کرد: به نظر می‌رسد چنین اظهارنظرهای بجز خدشه دار کردن اعتماد جامعه فرهنگیان، نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اظهارنظر چندی پیش رییس هیات تفحص از صندوق ذخیره در خصوص لزوم اطلاع رسانی از سوی رییس یا سخنگوی این هیات خاطرنشان کرد: زاهدی نه مسئولیت ریاست هیات را برعهده دارد و نه سخنگوی این هیات است و بیان این اعداد و ارقام درحالی که هنوز نیمی از مسیر تفحص نیز طی نشده، درست نیست.

او خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که روند بررسی میائل مربوط به صندوق ذخیره و بانک سرمایه متفاوت از یکدیگر است.

سعیدی گفت: درصورتی که می‌توان به این راحتی نتیجه گیری کرد و اعداد و ارقام قطعی اعلام کرد، چه نیازی به صرف این مقدار هزینه برای انجام تفحص است. این تفحص با ۲۰۰ رای کلید خورد و اگر یک نفر بخواهد بدین شکل اطلاعات غلط بدهد، انجام تفحص و صرف هزینه برای آن نادرست بوده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ارتباط بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفای وزیر پیشین آموزش و پرورش تصریح کرد: اساسا تغییر وزیر آموزش و پرورش و استعفای فانی هیچ ارتباطی به بحث صندوق ذخیره فرهنگیان نداشت.

او در پاسخ به سوال ایلنا درباره انگیزه این استیضاح وزیر جدید گفت: طرح این استیضاح درحالی که هنوز سه ماه هم از آغاز به کار دکتر دانش آشتیانی سپری نشده، کاملا با انگیزه های جناحی دنبال میشود و ما این استیضاح را کاملا جناحی ارزیابی می کنیم.

او تصریح کرد: جمع آوری امضای دانش آشتیانی از برج ۹ آغاز شد و درحالی که برای ارزیابی عملکرد یک مدیر مدرسه حداقل ۴ ماه زمان می برد، چگونه می‌توان یک وزیر را ارزیابی کرد.

سعیدی در پایان درباره آخرین وضعیت این استیضاح اعلام کرد: قرار بود آقای دانش آشتیانی در نشست امروز کمیسیون آموزش خاضر شود که باتوجه به دوشیفته شدن صحن، احتمالا این جلسه به روز دیگری موکول می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز