خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

آقایان از وزیری که ۳ ماه است آمده توقع معجزه دارند/گاهی منافع جناحی و شخصی ابزار فشار به اعضای کابینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۸۱

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای دانش آشتیانی تنها ۳ ماه است که از مجلس رای اعتماد گرفته و ظاهراً برخی توقع معجزه سه‌ماهه دارند.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: یکی از دلایل طراحان استیضاح آقای دکتر دانش‌آشتیانی فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است اما می‌خواهند وزیری را استیضاح کنند که هیچ نقشی در تسهیلات عجیب و غریب بانک سرمایه در سال‌های قبل نداشته و در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از روزی که بر سر کار آمده بیشترین همکاری را برای ریشه‌کن کردن فساد داشته است. 

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از روزی که آقای دانش‌آشتیانی سکان وزارتخانه را برعهده گرفت با تمامی نهادهای نظارتی و کمیته تحقیق و تفحص مجلس بیشترین همکاری را داشته و شخصاً موضوع صندوق ذخیره را پیگیری می‌کند اما به بهانه فساد می‌خواهند با وزیری برخورد کنند که خود به دنبال مبارزه با آن است و این مساله جای پرسش و ابهام دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: مساله دیگری که همکاران ما در مجلس به‌عنوان علت استیضاح مطرح می‌کنند، عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان است. عجیب اینجاست که وزارت آموزش و پرورش در همین ماه‌های گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ٩٤ را به‌طور کامل پرداخته است و در این مدت بیش از ٣ هزار و صد میلیارد تومان نقدی و یک هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان در قالب اوراق به‌عنوان تمام یا بخشی از مطالبات اقشار مختلف فرهنگی اعم از حق‌التدریس شاغلان، حق‌‌‌التدریس آزاد، حقوق سرباز معلمان، نیروهای قراردادکار معین، بدهی به بانک‌ها و بیمه‌ها و ... پرداخت شده است.

او با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش هیچ مبنای منطقی ندارد، تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی تنها ۳ ماه است که از مجلس رای اعتماد گرفته و ظاهراً برخی توقع معجزه سه‌ماهه دارند. 

سعیدی در پایان تصریح کرد: متاسفانه گاهی در مجلس شاهد هستیم که منافع جناحی، مطالبات منطقه‌ای و شخصی ابزار فشار به اعضای کابینه می‌شود که باید برای این موضوع تدبیری اندیشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز