خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران خبر داد:

صدور روادید گروهی برای گردشگران ایران و قزاقستان/ ارائه تسهیلات به بازرگانان دو کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۹۵

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه از ارائه تسهیلات به بازرگانان ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: از این پس اتباع دو کشور برای سفر به کشور مقابل در گروه‌های پنج تا ۵۰ نفری، احتیاج به روادید فردی ندارند و روادید گروهی برای آنها صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی چگنی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به قزاقستان سفر کرده است، گفت: براساس مذاکرات انجام شده بین مقامات کنسولی ایران و قزاقستان که در آستانه برگزار شد و طی عقد قرارداد جدید به منظور گسترش روابط بازرگانی و تردد گردشگران دو کشور، تصمیماتی در جهت تسهیلات روادید انجام شد.

او افزود: براساس تصمیمات جدید از این پس بازرگانان دو کشور روادیدهای طولانی‌مدت و حق اقامت بیشتر به صورت روادید کثیرالمسافره بدون طی کردن مراحل اداری طولانی دریافت خواهند کرد و بعد از سفرهای متعدد روادید با اعتبار یک تا سه سال دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: از این پس اتباع دو کشور جهت سفر به کشورهای یکدیگر در گروه‌های پنج تا پنجاه نفری احتیاج به روادید فردی ندارند و روادید گروهی برای آنان صادر می‌شود که مرحله اولیه لغو روادید خواهد بود.

چگنی که با خبرگزاری صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، گفت: همانطور که بارها اعلام شده جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی برای لغو روادید با همسایگان و به خصوص کشور قزاقستان ندارد و امیدواریم تصمیمات جدید و این قرارداد پیش زمینه لغو کامل روادید بین دو کشور باشد.

او در پایان گفت: این تصمیمات در جریان  سفر آقای روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به قزاقستان و مذاکرات با همتای قزاق خود صورت گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز