خبرگزاری کار ایران

پیام‌های تسلیت مقام‌های خارجی در پی وقوع حادثه پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۹۲۱

برخی از مقام‌های خارجی طی انتشار پیام‌هایی در پی وقوع حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت برخی از آتش‌نشان‌های حاضر در واقعه شد با عرض تسلیت به ملت و دولت ایران، به ابراز همدردی پرداختند.

به گزارش ایلنا، سانحه غم‌بار ساختمان پلاسکو در تهران، که به شهادت شماری از آتش‌نشان‌های فداکار منجر شده، با واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شده است.

«ولادیمیر یوچکوف» وزیر بحران و موقعیت‌های اضطراری روسیه ضمن اظهار همدردی با ملت و دولت ایران به دلیل شهادت تنی چند از آتش نشان‌های غیور در حادثه پلاسکو، افزود فداکاری این افراد نشانه ادای دین بوده است. ما از وقوع این حادثه ابراز تاسف و به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت عرض می‌کنیم.

خبرگزاری رسمی دولت پاکستان نیز گزارش داد، «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان با صدور پیامی این ضایعه اسفبار را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

مقام‌های ترکیه هم طی پیام‌های جداگانه‌ای با تسلیت این واقعه به اظهار همدردی با ملت و دولت ایران پرداختند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ضمن ارسال پیامی به «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، شهادت برخی از آتش نشان‌های ایرانی را در این سانحه به وی تسلیت گفت.

«بینالی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه نیز با ارسال پیامی به «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور ایران، درگذشت تعدادی از شهروندان ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت و از خدای منان برای آن‌ها طلب غفران کرد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز با ارسال پیامی به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، درگذشت تعدادی از مردم ایران در حادثه پلاسکو را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

سفارت فرانسه در تهران نیز با انتشار پیامی توییتری ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، وقوع این حادثه را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

«توبیاس آلوود» معاون خاورمیانه و آفریقایی وزیر خارجه انگلیس ضمن انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، با غم انگیز توصیف کردن این حادثه با بازماندگان و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

«نیکولاس هاپتون» سفیر انگلستان در تهران نیز طی پیامی توییتری با ابراز تاسف از وقوع این سانحه دلخراش با حادثه دیدگان ابراز همدردی کرد.

اداره آتش‌نشانی شهر لندن نیز با انتشار پیامی در صفحه رسمی توییتر خود با ابراز همدردی با خانواده‌ آتش‌نشان‌هایی که در این حادثه به شهادت رسیدند، افزود فکر ما نزد خانواده آتش نشان‌ها و همچنین دوستان آتش‌نشانمان است که در این حادثه جان خود را از دست دادند.

«جری گرای» رئیس اداره آتش نشانی شهر «ردینگ» ایالت کالیفرنیای آمریکا نیز طی پیامی در صفحه  توییتر خود شهادت آتش‌نشان‌هایی که برای نجات مردم تلاش می کردند را غم انگیز توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز