خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

حادثه شب گذشته در استانبول با تحولات منطقه ارتباط نزدیک دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی شب گذشته تصریح کرد که این حمله با تحولات منطقه‌ای ارتباط تنگاتنگ دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن حمله تروریستی به باشگاه شبانه در استانبول با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: «حملاتی که توسط گروه‌های تروریستی مختلف در کشور ما رخ می‌دهد، با حوادث منطقه بی‌ارتباط نیست. ما برای ازبین بردن منبع تهدیدهای موجود علیه ترکیه کاملا جدی هستیم. جان‌های از دست رفته و قلب‌های جریحه دار شده عزم ما برای مبارزه با تروریست‌ها را استوار‌تر می‌کند».

در بیانیه رئیس‌جمهوری ترکیه آمده است: «از خداوند متعال برای نیروهای امنیتی و تمام هموطنانی که در این حادثه جان باختند طلب رحمت و مغفرت کرده و از میهمانان خارجی که قربانی این حادثه شده‌اند، با احترام یاد می‌کنم. به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گویم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم».

اردوغان با منفور خواندن تروریست‌ها و هدایت کنندگان آن‌ها افزود که آن‌ها در پی از بین بردن امنیت و ثبات ترکیه و مردم این کشور هستند که ما تسلیم آن‌ها نخواهیم شد.

وی تاکید کرد ترکیه برای تامین امنیت شهروندان خود هیچ محدودیتی برای خود قائل نخواهد بود و با عزمی راسخ دست به اقدام‌های لازم در منطقه خواهد زد.

اردوغان در قسمت دیگری از بیانیه‌اش از مبارزه دولت و ملت ترکیه با گروه‌های تروریستی، قدرت‌های حامی تروریسم و همچنین حملات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی علیه این کشور سخن گفت و افزود حمله وحشیانه تروریستی شب گذشته نشان می‌دهد که هدف آن‌ها فقط قتل و خونریزی است.

 

کد خبر : ۴۴۳۶۲۳