خبرگزاری کار ایران

سرحدی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

آیت‌الله هاشمی پناهگاه‌ جامعه کارگری بود/ ظلم بر آیت‌الله هاشمی در این اواخر غم‌انگیزتر از رحلت ایشان بود

وزیر کار و امور اجتماعی دولت میرحسین موسوی اظهار داشت: ما شنیده بودیم که مرسوم است انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌خورند اما فکر می‌کردیم در انقلاب اسلامی این اتفاق نخواهد افتاد و انقلاب ما از این مسائل مستثنی است.

ابوالقاسم سرحدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: رحلت آیت‌الله هاشمی غم‌انگیز است اما غم‌انگیزتر از آن ظلمی است که در این اواخر بر او و برای بدنام کردن او و خانواده‌اش انجام شد.  

وزیر کار و امور اجتماعی دولت میرحسین موسوی اظهار داشت: ما شنیده بودیم که مرسوم است انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌خورند اما فکر می‌کردیم در انقلاب اسلامی این اتفاق نخواهد افتاد و انقلاب ما از این مسائل مستثنی است.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های هدفمند برای بدنام کردن چهره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اعضای خانواده‌اش در جامعه صورت گرفته بود، افزود: امروز همان کسانی که این رفتارها را در حق هاشمی روا داشتند در سوگ او اشک تمساح می‌ریزند و همین باعث می‌شود تا غم از دست دادن او سنگین‌تر شود.

سرحدی‌زاده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از عناصر سرزنده و تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران نامید و افزود: برای همین همیشه می‌گفتند انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است. هاشمی رفسنجانی یکی از فرزندان رشید انقلاب بود و در سوگ ایشان باید تسلیتی جداگانه به انقلاب اسلامی ایران گفت.

وی با یادآوری این گفته تاریخی مبنی بر اینکه همواره انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌بلعند،‌ افزود: تصور ما این بود که انقلاب اسلامی ایران چون با قرآن بر مبنای آموزه‌های قرآنی بنا شده؛ از این قاعده مستثنی است اما ظلم‌هایی که در سال‌های اخیر در حق مرحوم هاشمی صورت گرفت نشان داد که استثنایی در این باره وجود ندارد.

سرحدی‌زاده افزود: انقلاب اسلامی ایران را در همه جای دنیا به نام امام خمینی می‌شناسند و چون در کنار نام امام خمینی نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ثبت شده است؛ بنابراین حتی با تمامی ظلم‌های روا شده نسبت به ایشان؛ نقش ایشان از کارنامه انقلاب زدودنی نیست.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی رفسنجانی چه در سال‌های قبل از انقلاب و چه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ چهره‌ای فعال و موثر بود و به موازات همین ویژگی همواره در تمامی این ادوار شخصیت ایشان مورد هجوم قرار گرفت.

وی افزود: جدا از هجمه‌هایی که در سال‌های قبل از انقلاب از سوی عوامل ضدانقلاب نسبت به ایشان صورت گرفت؛ در سال‌های اخیر شاهد بودیم که این هجمه‌ها به شکل دیگر و از سوی کسانی که نه ایشان و نه انقلاب را می‌شناختند وارد شد که آخرین آن سلب صلاحیت ایشان بود.

سرحدی زاده عقیده دارد؛ بعید است بعد از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چهره‌ای مانند ایشان یافت شود، افزود: انقلاب اسلامی مهره موثری را از دست داد بنابراین تنها می‌توانم بگویم به خدا به مردم و انقلاب اسلامی رحم کند تا بلکه از میان همین مردم بالاخره فردی مانند ایشان برخیزد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از پناهگاه‌های موثر جامعه کارگری در دوران پس از انقلاب بوده است، افزود: همیشه به اتکای پشتیبانی ایشان بود که جریان‌های صنفی پس از انقلاب و به ویژه خانه کارگر توانستند به فعالیت خود در تمامی ادوار ادامه دهند. البته نمی‌شود گفت تمامی تصمیمات و سیاست‌های ایشان دارای تبعات منفی نبوده است اما بطور قطع تمامی این اقدامات در راستای متعالی شدن وضعیت جامعه صورت گرفته است بنابراین نباید با دید مغرضانه درمورد کارنامه هاشمی قضاوت کرد و او را به جانبداری از سرمایه‌داری صرف متهم ساخت.

سرحدی‌زاده درخصوص تاثیر فقدان هاشمی در عرصه سیاسی کشور گفت: برای حفظ دستاوردهای انقلاب و استمرار آن واقعا پیدا کردن جانشینی برای ایشان سخت است.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت چهره‌هایی مانند هاشمی حکم گوهرهای ارزشمندی داشتند که توانستند در سال‌های قبل و بعد از انقلاب سنگ آرای دشنام و نفاق را تاب بیاورند.

کد خبر : ۴۴۶۲۷۰