خبرگزاری کار ایران

سامانی در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورا‌ها منوط به تصویب مجلس است

سخنگوی وزارت کشور گفت: تغییر زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شورا‌ها منوط به اصلاح قانون است.

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره احتمال تغییر زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورا‌ها گفت: زمان‌بندی اقدامات اجرایی انتخابات براساس مواعدی است که در قانون برای هریک از فعالیت‌ها و مراحل انتخابات در نظر گرفته شده است و برمبنای تاریخی که برای برگزاری انتخابات در هر دوره توافق می‌شود، برنامه زمانبندی نیز مشخص می‌شود.

او افزود: مطابق قانون فعلی و با توجه به اینکه تاریخ برگزاری انتخابات ٢٩ اردیبهشت ماه سال آینده تعیین شده است، ثبت نام نامزدهای انتخابات شورا‌ها می‌بایست در هفته نخست سال ١٣٩۶ انجام شود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: هرگونه تغییر در برنامه زمانبندی انتخابات منوط به اصلاح قانون است و در این رابطه طرحی در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مطرح شده است که در صورت تصویب نهایی در صحن مجلس بازه زمانی ثبت‌نام نامزد‌ها تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: تا تصویب نهایی و ابلاغ این اصلاحیه، قانون قبلی به قوت خود باقی است و اقدامات اجرایی مطابق قوانین جاری در حال انجام است.

به گزارش ایلنا در روزهای اخیر به نقل از یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها و وزارت کشور در جلسه‌ای مقرر کردند زمان ثبت نام انتخابات شورا‌ها تغییر یابد بحث‌هایی انجام شد و در ‌‌نهایت طرفین به این نتیجه رسیدند که تاریخ ثبت نام از ۳۰ به ۲۳ اسفند تغییر یابد.

کد خبر : ۴۴۴۷۲۱