خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم از سال ۸۴ درس گرفته‌اند/ دولت برای مقابله با اتاق‌های فکر، روی قشر تحصیل‌کرده سرمایه‌گذاری کند

نماینده سابق مجلس گفت: مردم ما از سال ۸۴ درس گرفته اند و به یاد دارند که کشور به سمت و سوی داشت پیش می رفت و هر لحظه ممکن بود سایه شوم جنگ بر کشورمان بیفتد.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره افزایش فعالیت اتاق فکرهای که علیه دولت شکل گرفته است، گفت: جناح رقیب که تمامی ابزار‌ها را  در اختیار دارد، سعی می‌کند در چندماه باقی مانده با افزایش سیاه‌نمایی مهم‌ترین دستاوردهای دولت را زیر سؤال ببرد.

او یادآور شد:‌‌ همان روزهای نخستین که دولت روی کار آمد، جناح مخالف تخریب را شروع کرد، اکنون نیز در ماه‌های پایانی عمر دولت و در آستانه انتخابات بر حجم این تخریب‌ها افزوده خواهد شد و هدف نیز کاملا مشخص است؛ آن‌ها می‌خواهند نگذارند موفقیت‌های کابینه یازدهم ادامه پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: جریان‌های مخالف با‌‌ همان ابزارهای قدرت که پیش‌تر اشاره شد و همچنین ثروتی که در اختیار دارند، سعی می‌کنند دولت را ناکارآمد نشان دهند و دستاوردهای آن را زیر سؤال ببرند.

قنبری با بیان این‌که برجام سندی است که دیگر کمتر شاهد خواهیم بود در تاریخ سیاسی ایران و جهان اتفاق بیفتد، عنوان کرد: برجام باعث شد سایه جنگ از سر ما برداشته شود و ما را از فصل ۷ منشور شورای امنیت ملی خارج کرد و باعث شد تحریم‌هایی که جامعه جهانی علیه ما اعمال کرده بود برداشته شود. امروز مشاهده می‌کنیم که شرکت‌های مهم هواپیمایی با ایران معامله می‌کنند و کشورمان به راحتی می‌تواند از آن‌ها را خریداری کند.

او در ادامه افزود: نباید رفتار آمریکا را به کل برجام تعمیم داد، اگر در کنگره این کشور قانونی به تصویب می‌رسد، نباید گفت که کل برجام زیر سؤال رفته است، ‌ این سند راهگشایی برای شرایطی که کشور در آن قرار داشت، بود .

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه امروزه کشور در شرایط مطلوبی به سر می‌برد گفت: زمانی ما در روز زیر یک میلیون بشکه نفت به فروش می‌رساندیم اما امروز مشاهده می‌کنیم که سقف فروش چقدر ارتقا یافته است.

قنبری تاکید کرد: همیشه اختلاف سلیقه  در مسائل سیاسی و جناحی وجود دارد اما نباید منافع ملی را فدای آن کرد‌. وقتی جناح رقیب این‌چنین دستاورد مهمی همچون برجام و سایر گشایش‌های اقتصادی را زیر سوال می‌برد نا‌خودآگاه روی اقشار ناآگاه جامعه اثر می‌گذارد که خود می‌تواند آبستن بسیاری از اتفاقات باشد.

او در پاسخ به این سؤال که دولت در مقابل این اتاق‌های فکر چگونه باید رفتار کند، ‌اظهار کرد: دولت باید بر روی قشر آگاه و تحصیل‌کرده سرمایه‌گذاری کند در مقابل گروهی سعی می‌کند با تبلیغات، قشر ناآگاه را با خود همراه کنند.

قنبری خاطرنشان کرد: این گروه به خوبی می‌دانند به جایی نخواهند رسید و بنابراین سعی می‌کنند افراد جامعه را دلسرد کنند.

او در ادامه افزود: مردم به خاطر دارند که بعداز سال ۸۴ کشور به کدام سمت و سو رفت و چگونه ممکن بود درگیر جنگ شویم و تحریم‌ها چه بلایی بر سر کشور آورده بود، آگاه شده‌اند و مانند گذشته نیست آنان باتوجه به تجربیات گذشته خود تصمیم می‌گیرند و به خوبی می‌دانند که با شعار نمی‌توان کشور را اداره کرد.

کد خبر : ۴۴۲۵۲۵