خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر واعظی به نخجوان صورت می‌گیرد:

افتتاح قطار مسافربری نخجوان-مشهد/ امضای اسناد یازدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان

سرکنسول ایران در نخجوان از افتتاح قطار مسافربری نخجوان - مشهد و امضای اسناد یازدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در جریان سفر وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات به این جمهوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور آیرم، سرکنسول کشورمان در نخجوان با اشاره به سفر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به جمهوری خودمختار نخجوان، در خصوص برنامه‌های این سفر اظهار داشت: آقای واعظی در ادامه سفر به باکو روز نهم دی ماه به همراه هیأتی از مسئولان دستگاه‌های مختلف و تجار کشورمان به جمهوری خودمختار نخجوان وارد و در برنامه‌های کاری متعدد تدارک دیده شده برای وی و هیأت همراه حضور خواهد یافت. 

بنا به گفته سرکنسول جمهوری اسلامی ایران، شرکت در مراسم افتتاح قطار مسافری نخجوان - مشهد نخستین بخش از برنامه روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نخجوان خواهد بود.

آیرم با اشاره به اهمیت توسعه روابط در بخش ترانزیتی بین دو کشور از حضور رئیس کل راه آهن ایران، استاندار آذربایجان شرقی، مسئولان منطقه آزاد ارس و سفیر کشورمان در باکو در این مراسم خبر داد و اضافه کرد: رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، وزیر اقتصاد و رئیس آذری کمیسیون مشترک، رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان و جمعی از دیگر مسئولان آذربایجانی نیز از جمله حاضران در این مراسم خواهند بود.

وی ادامه داد: امضای اسناد یازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور توسط روسای هیات‌های ایرانی و آذری ‌محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و دیگر مسئولان دو طرف در نخجوان برنامه مهم دیگر هیأت ایرانی خواهد بود.

سرکنسول ایران در نخجوان افزود: اسناد یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی در حالی به امضای دو طرف خواهد رسید که روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی چند سال اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. 

آیرم در تشریح ادامه برنامه‌های واعظی خاطرنشان کرد: ملاقات و گفت‌وگو با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، شرکت در نشست تجاری مشترک با حضور بیش از  ۱۰۰ تن از تجار دو کشور و بحث و گفت‌وگو در خصوص همکاری‌های اقتصادی از جمله تولید و صادرات مشترک و بازدید از محل احداث نیروگاه‌های برق آبی اردوباد - مارازاد از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات در جریان سفر به نخجوان خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۴۲۲۲۰