خبرگزاری کار ایران

در دیدار سرکنسول ایران با رئیس مجلس عالی نخجوان مطرح شد:

آمادگی برای راه‌اندازی خط ریلی نخجوان_مشهد

سرکنسول ایران با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در محل مجلس عالی انجام شد، منصور آیرم با اشاره به اراده مقامات عالی رتبه دو کشور برای توسعه همه‌جانبه مناسبات، زمان را برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها مناسب ارزیابی کرد.

او با اشاره به توسعه روابط در بخش‌های مختلف، حوزه‌ اقتصادی، تبادل هیات‌های متعدد اقتصادی، همکاری‌های پزشکی و دارویی، گمرکی، استاندارد و ترانزیت و حمل و نقل را از مهم‌ترین حوزه هایی دانست که طی دو سال گذشته بیشترین همکاری‌های دوجانبه را به خود اختصاص داده‌اند.

سرکنسول ایران ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان به ایران در آینده نزدیک، روند همکاری‌های دوجانبه شتاب بیشتری گیرد.

رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این دیدار بر اهمیت روابط با ایران تاکید و با اشاره به بر عهده داشتن مسئولیت ریاست گروه دوستی - پارلمانی جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان این کشور، این امر را به دلیل اهمیت روابط با ایران برای خود و کشورش مهم دانست.

واصف طالب‌اف ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده برای سفر به ایران، سفر به ایران را به مثابه سفر به میهن دیگر خود تعبیر کرد.

او در ادامه با اشاره به حجم فعلی مراودات اقتصادی فیمابین جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به عمق روابط و توانمندی‌های موجود دو کشور انتظار می‌رود با همکاری‌های دوجانبه شاهد افزایش سطح این تعاملات باشیم.

رئیس مجلس عالی نخجوان همچنین از آمادگی طرف نخجوانی برای راه‌اندازی خط ریلی نخجوان_مشهد خبر داد و اظهار داشت: به محض آمادگی طرف ایرانی این مسیر که موجب افزایش تردد اتباع دو کشور خواهد شد، افتتاح و شروع به کار خواهد کرد.

او همچنین ضمن اشاره به اهمیت حوزه کاری گمرکات گفت: برای افزایش سرعت کار در گمرکات جلفا_جلفا و پلدشت_شاه تختی آماده همکاری مشترک و ایجاد پنجره واحد برای کاهش زمان انجام امور گمرکی هستیم.

در این دیدار همچنین موضوع تولید و بازاریابی مشترک مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر : ۴۲۱۲۵۳