خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت شد؛

بیانیه ۱۶۶ نماینده مجلس در تقدیر و تشکر از رئیس جمهوری برای تدوین منشور حقوق شهروندی

جمعی از نمایندگان مردم در خانه ملت،از رئیس جمهوری جهت تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس درنشست علنی نوبت امروز مجلس، بیانیه ۱۶۶ نفر از نمایندگان درخصوص تقدیر از رئیس جمهور جهت تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی را به شرح ذیل قرائت کرد. 

بسم الله الرحمن الرحیم

همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند، دفاع از حقوق آحاد ملت و حفظ کرامت، شرافت و امنیت اقشار مختلف مردم فارغ از ویژگی‌های جنسیتی، سنی، طبقاتی، جغرافیایی، مذهبی و قومی آنان جزو آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی و اصول اولیه و انسانی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. 

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از رئیس جمهور محترم به خاطر اهتمام ویژه برای تهیه و تدوین این منشور و همه مقامات و اندیشمندانی که در این زمینه دولت محترم را یاری کرده‌اند، ضمن حمایت از منشور فوق الذکر، آمادگی خود را برای کمک به تهیه، تدوین و تصمیم ساز و کارهای لازم برای اجرای این سند اعلام می‌داریم. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام دینی مردم سالار، در ابتدای حیات خود به رغم تبلیغات منفی دشمنان قسم خورده و بمب‌های تبلیغاتی بیگانه و مدافعین دروغین حقوق بشر، همواره بر آزادی، عزت و کرامت انسان‌ها به ویژه مظلومان درسراسر جهان تاکید کرده و در این زمینه از هیچ کوشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی فروگذار نکرده است. 

امید است با رونمایی از منشور حقوق شهروندی در فضای عمومی بین المللی، گفتمان مترقی و انسانی جمهوری اسلامی ایران که در نقاط مختلف جهان رو به گسترش است، کشور ما بتواند در زمینه حفظ حراست از حقوق شهروندی و انسانی نیز به الگویی درخشان تبدیل شود.

کد خبر : ۴۴۱۵۱۹