خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی در دیدار با کالوس:

ایران و یونان در بسیاری از موضوعات دیدگاه‌های مشترکی دارند

معاون وزیر خارجه کشورمان با قائم‌مقام وزارت‌خارجه یونان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، جرج کاتروگ کالوس که برای برگزاری دومین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و یونان به تهران سفر کرده امروز با مجید تخت روانچی معاون اروپا-آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این ملاقات موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بین طرفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این ملاقات تخت‌روانچی با اشاره به سوابق روابط بین ایران و یونان اظهار داشت: میان دو کشور روابط دوستانه‌ای برقرار است و اراده جدی برای تحکیم و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

وی افزود: روابط ایران و یونان در چارچوب سند نقشه‌راه که در سفر آقای چیپراس، نخست‌وزیر یونان به تهران به امضا رسید، پیش می‌رود. ایران و یونان از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی برخوردارند و زمینه همکاری در بخش انرژی، کشتیرانی، صنایع دارویی و گردشگری وجود دارد و دو کشور در بسیاری از موضوعات دیدگاه‌های مشترکی دارند.

کاتروگ کالوس نیز در این ملاقات گفت: یونان اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است و دولت یونان نیز علاقه‌مند است در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهد. سفر نخست وزیر یونان به تهران بهمن 94 راه را برای توسعه همکاری‌های دو کشور هموار کرد و یونان آمادگی دارد راه‌های مختلف افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران را به‌کار گیرد.

کد خبر : ۴۳۹۱۶۰