خبرگزاری کار ایران

در مخالفت با تصویب برنامه ششم؛

جلسه اضطراری غیررسمی فراکسیون امید و مستقلین ولایی در گوشه صحن مجلس

جمعی از اعضای فراکسیون امید و مستقلین ولایی به‌منظور تصمیم‌گیری درباره تغییرات اعمال شده در برنامه ششم توسعه توسط کمیسیون تلفیق، در گوشه صحن مجلس به صورت غیررسمی تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در حالی که اعضای فراکسیون امید در نشست صبح امروز خود خواستار بازگشت لایحه برنامه ششم توسعه به‌منظور اصلاح برخی موادی که از سوی این کمیسیون تغییر یافته بود، شدند، درپی ارائه توضیحات علی لاریجانی درخصوص روند قانونی اصلاح لوایح برنامه توسعه، جمعی از اعضای فراکسیون‌های امید و مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست علنی، در گوشه‌ای از صحن و به‌صورت غیررسمی تشکیل جلسه دادند.

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و از اعضای فراکسیون امید، غلامرضا حیدری، محسن علیجانی زمانی، احمد مازنی، طیبه سیاووشی، پراونه سلحشوری، بهرام پارسایی، محمدرضا نجفی، سهیلا جلودارزاده، شهروز برزگر و مسعود رضایی برخی از اعضای فراکسیون امید بودند که در این نشست غیررسمی حضور یافتند و این درحالی بود که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و بهروز نعمتی از فراکسیون مستقلین ولایی نیز اعضای فراکسیون امید را در این جلسه غیررسمی در گوشه‌ای از صحن علنی مجلس، همراهی کردند.

پس از اتمام این جلسه غیررسمی، تعدادی از اعضای فراکسیون امید از جمله غلامرضا حیدری و احمد مازنی با حضور در کنار صندلی محمدرضا عارف، دقایقی با رییس فراکسیون امید تبادل‌نظر کردند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز در توضیحاتی تاکید کرد که در صورت مخالفت نمایندگان با تصویب لایحه برنامه ششم توسعه، این لایحه به کمیسیون تلفیق بازنمی‌گردد و دولت موظف است، مجدداً لایحه اصلاح‌شده را به مجلس ارائه کند.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در این رابطه به ایلنا گفته بود که به دلیل اعمال برخی تغییرات در برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق، این لایحه نیاز به اصلاح دارد و فراکسیون امید خواستار بازگشت آن به کمیسیون تلفیق است.

صبح امروز فراکسیون امید با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داده بود.

کد خبر : ۴۳۸۸۱۷