خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا:

فراکسیون امید خواستار اصلاح لایحه برنامه ششم توسعه شد

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد منطقی در تهیه برنامه‌های توسعه، نسبت به تغییر برخی مواد این برنامه در کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ شود و این لایحه به کمیسیون تلفیق برگردد تا با اعمال اصلاحات لازم قابلیت اجرا پیدا کند و بتواند به توسعه همه‌جانبه کشور کمک کند.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به نشست صبح امروز فراکسیون امید که به ریاست عارف برگزار شد، اعلام کرد: در این نشست که با حضور محمدباقر نوبخت،‌ رییس سازمان برنامه و بودجه و برخی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار شد، بحث و تبادل نظر درباره برنامه ششم صورت گرفت.

او با بیان این‌که مبلغ ۵۸۵ هزار میلیارد تومانی که در کمیسیون تلفیق به‌عنوان بودجه جاری به برنامه توسعه ششم اضافه شده، مغایر سیاست اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: بنابر بررسی‌های انجام شده در این نشست، بر لزوم اصلاح مواردی که در کمیسیون تلفیق به لایحه اضافه شده، تاکید شد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی اولویت‌های برنامه ششم در کمیسیون تلفیق تغییر کرده و به‌عنوان نمونه به جای موضوعات آب، محیط زیست و گردشگری که پیش از این در اولویت برنامه ششم بوده، موارد زیاد دیگری به‌عنوان اولویت اصلی برنامه عنوان شده است.

او اعلام کرد: نظر آقای نوبخت، برخی نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها این بود که برنامه‌های توسعه باید قابل اجرا باشند اما متأسفانه برنامه‌های قبلی محقق نشده و تنها انتظارات مردم را بالا می‌برد. برنامه فعلی نیز آرمان‌گرا است در حالی که باید حساب دخل و خرج را پیش‌بینی کرد و جلوی تحمیل هزینه‌های اضافی را گرفت.

پارسایی در پایان با تاکید بر این‌که باید منطق جایگزین آرمان‌گرایی در تهیه برنامه‌های توسعه باشد، اعلام کرد: امیدواریم تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ شود و این لایحه به کمیسیون تلفیق برگردد تا با اعمال اصلاحات لازم قابلیت اجرا پیدا کند و بتواند به توسعه همه‌جانبه کشور کمک کند.

کد خبر : ۴۳۸۷۶۶