خبرگزاری کار ایران

فرجی‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

ماموریت روحانی به ظریف، نشان داد دست ایران در پیگیری اجرای برجام بسته نیست

سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان گفت: یکی از راه‌های رسیگی به موضوع ایسا، مشخص شدن تکلیف رسیدگی حقوقی از طریق مکانیزم کمیسیون مشترک است.

عبدالرضا فرجی راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، درخصوص دستورهای روز گذشته رییس‌جمهور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امریکایی‌ها با تمدید قانون تحریم‌های ایران (ایسا) اقدامی را انجام داده بودند که براساس آن ایران معتقد است خلاف متن و روح برجام است.

او افزود: در برابر اعتقاد ایران، امریکا می‌گوید قانون ایسا تحریم هسته‌ای نیست و مربوط به قبل از دستیابی به توافق هسته‌ای است و تمدید آن، نقض برجام نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران معتقد به پاسخگویی امریکا است، اظهار داشت: یکی از راه‌های رسیگی به این موضوع، مشخص شدن تکلیف رسیدگی حقوقی از طریق مکانیزم کمیسیون مشترک است.

فرجی‌راد ادامه داد: ظریف از سوی رییس‌جمهور مامور است تا پیگیری‌های بین‌المللی را انجام دهد و در این باره او با موگرینی و دیگر اعضای ۱+۵ رایزنی کند.

او با توجه روی کار آمدن ترامپ تصریح کرد: ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش اظهاراتی علیه برجام بیان کرده بود. او البته پس از انتخابات صحبتی درباره ایران نگفته و به نظر می‌رسد تیم تندروی او هم کنترل شده است، ولی به هرحال ضروری است تا ظریف در رایزنی‌هایش با دیگر شرکای برجام در این باره هم گفت‌وگو کند و آن‌ها را مصصم‌تر به حفظ برجام کند.

سفیر اسبق ایران در نروژ و مجارستان با بیان اینکه اقدام دیروز تهران اولین اقدام و نه آخرین گام بود که نشان داد دست ایران بسته نیست، خاطرنشان کرد: اقدام امریکا مغایر برجام است. اگر ایران در این باره کوتاه می‌آمد آن‌ها قطعا فشار‌هایشان بر ما بیشتر می‌کردند.

کد خبر : ۴۳۷۹۸۸