خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

توافق ایرباس برای ارسال ۱۷ هواپیمای اولیه به ایران/ نهایی شدن قرارداد تا دو هفته آینده

به گفته مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران، ایرباس و ایران‌ایر تا دو هفته آینده به مراحل نهایی توافق‌شان برای فروش هواپیما خواهند رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری «رویترز»، عدم قطعیت‌ها در مورد نحوه تامین مالی این توافق و مخالفت‌های سیاسی در آمریکا علیه ایران در پی لغو تحریم‌ها سرعت تسهیل این قرار داد را کاهش داد.

ایران قراردادی به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار برای ۸۰ هواپیما را روز یکشنبه به امضا رساند. این قرار داد اولین محموله هواپیما بعد از انقلاب اسلامی را روانه ایران خواهد کرد.

مقام‌های ایرانی در گفت‌وگو با رویترز در ماه نوامبر گفته بودند که با کمپانی‌های لیزینگ خارجی برای تامین مالی اولین محموله ۱۷ هواپیمای ایرباس گفت‌وگوهایی داشته‌اند و به توافق‌های رسیده‌اند اما از بردن نام این شرکت‌ها خودداری کردند.

در خلال سفر حسن روحانی به پاریس در ماه ژانویه، ایران قرارداد اولیه خرید ۱۱۸ ایرباس به ارزش ۲۷ میلیارد دلار را به امضا رساند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرباس گفته امیدوار است قرار داد با ایرباس تا دو هفته دیگر نهایی شود. تنها مسائل جزیی در خصوص نحوه تامین مالی این قرارداد وجود دارد. ایرباس موافقت کرده که تامین مالی ۱۷ هواپیمای اولیه را برعهده بگیرد.

کد خبر : ۴۳۷۶۹۹