خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی به ایلنا خبر داد:

رایزنی معاون پارلمانی رییس‌جمهور برای ممانعت از جلب صادقی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی معاون پارلمانی رییس‌جمهور به‌منظور ممانعت از جلب نماینده مردم تهران، گفت: بی‌توجهی به رویه قانونی احضار نمایندگان بر حساسیت‌ موضوع می‌افزاید.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، ضمن ابراز تاسف نسبت به نحوه صدور حکم جلب محمود صادقی و عدم رعایت قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در این راستا، اعلام کرد: دقایقی پیش به‌صورت تلفنی با دکترصادقی صحبت کردم که گویا درپی شکایت دادستانی تهران برای این نماینده مردم تهران در مجلس حکم جلب صادره شده و با توجه به این‌که نسبت به عدم رعایت روند قانونی اعتراض داشتند، از پذیرش این حکم جلب استنکاف کردند.

او با ابراز تعجب نسبت به جلب بی‌سابقه این نماینده مجلس یادآور شد: در شرایطی که برای یک متهم معمولی هم شبانه و آن هم شب پیش از تعطیل رسمی اقدام نمی‌شود، بدون رعایت حرمت افراد، حتی نسبت به رعایت قانون مربوط به بازداشت نمایندگان نیز بی‌توجهی می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نحوه جلب دکتر صادقی به‌عنوان یک نماینده مجلس بی‌سابقه است و اتفاقاً بر حساسیت‌های این ماجرا خواهد افزود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس در پاسخ به سوالی درباره تماس علی مطهری با علی لاریجانی به‌منظور رایزنی درباره این مسئله یادآور شد: به هر حال دکتر لاریجانی به‌عنوان رییس مجلس از پیش از این نیز در جریان بودند؛ در واقع پروتکل و رویه احضار نمایندگان این است که درصورت شکایت از یک نماینده، پرونده باید از طریق هیات رییسه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ابلاغ شود.

او گفت: همچنین حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور نیز در حال پیگیری این مسئله به‌منظور حل کردن آن است.

رحیمی در پایان تصریح کرد: ظاهراً به لحاظ عدم ارتباط موضوعی، رییس قوه قضاییه در جریان نحوه اجرای حکم جلب نیست.

کد خبر : ۴۳۳۰۲۲