خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازگرداندن اعتماد بدون شفاف‌سازی امکان ندارد

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: بازگرداندن اعتماد فرهنگیان به صندوق ذخیره بدون شفاف‌سازی امکان ندارد.

فاطمه سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا اعلام کرد: بالاخره با استعفای فانی گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید و با معرفی دکتر دانش آشتیانی این امیدواری پدید آمد که آرامش دوباره به آموزش و پرورش بازگردد.

او با بیان اینکه سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز شد که از‌‌ همان ابتدای کار زمزمه‌های استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بدنه این وزارتخانه را دچار رخوت کرده بود و وضعیت بسیار متزلزلی بر آموزش و پرورش حکمفرما شده بود، ادامه داد: رای اعتماد مجلس به دانش‌آشتیانی فرهنگیان را امیدوار می‌کند تا پس از سال‌ها دوباره شاهد نوعی از مدیریت باشند که ارتقای متوازن نظام آموزشی و اهمیت دادن به معیشت و منزلت فرهنگیان در اولویتش باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با انتقاد از وضعیت فعلی آموزش و پرورش گفت: شک نداریم این وضعیت نه در شأن کشور ماست و نه در شأن فرهنگیان. کسی که بعد از سال‌ها خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شود، باید بدون دغدغه زندگی کند اما امروز وضعیت به‌گونه‌ای است که پایان خدمت همراه با تداوم معیشت سخت و گرفتاری‌های اقتصادی است و این وضعیت باید اصلاح شود و اصلاح آن نیز امری یک‌باره و معجزه‌وار نیست اما در برنامه‌های دانش آشتیانی این مشکلات و حل آن‌ها در اولویت قرار دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که با ورود دانش‌آشتیانی به وزارت آموزش و پرورش ابهام‌ها و سوال‌هایی که برای مردم درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان پیش آمده، رفع شود.

سعیدی گفت: باید کاملا شفاف برای مردم و به‌ویژه اعضای صندوق توضیح داده شود که در چه دوره‌ای چه مبالغی در قالب تسهیلات به افراد داده شده است. ضمن اینکه بازگرداندن اعتماد فرهنگیان به صندوق ذخیره بدون شفاف‌سازی امکان ندارد.

کد خبر : ۴۲۳۶۶۴