خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری در جلسه ستاد مرکزی اربعین ؛

زائران اربعین تا حدامکان به صورت کاروانی به عتبات سفر کنند

در هجدهمین جلسه ستاد در محل وزارت کشور رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تصمیمات این ستاد برای تأمین سلامت، امنیت و آسایش زائران شرکت کننده در راهپیمائی اربعین است.

به گزارش ایلنا، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در هجدهمین جلسه این ستاد گفت: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه، نیروی انتظامی، سازمان گردشگری و حج و زیارت موضوع فعالیت شرکت‌های مسافرتی صادر کننده ویزا را بررسی و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد و همه این شرکت‌ها باید در چارچوب سیاست‌های ستاد مرکزی اقدام و اطلاعات لازم را در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت کنند تا تعیین مرز خروجی و سایر موارد با هماهنگی و برابر برنامه‌های تنظیمی عملیاتی شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تمام تصمیمات و تدابیر اتخاذ شده در راستای تسهیل شرایط زائرین در مراسم اربعین است خاطر نشان کرد: پیشنهاد ستاد این است که زائرین محترم حتی المقدور از عزیمت انفرادی خودداری نموده و در قالب گروه‌های دسته جمعی و کاروان‌ها در اربعین حسینی شرکت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: مرز مهران در استان ایلام علیرغم اقدامات عمرانی انجام شده در مسیر تردد زائران کشش لازم را برای ورود و خروج انبوه مسافران ندارد و موجب معطلی زائران خواهد شد، بنابراین لازم است زائران و ستاد‌های استانی به آمایش اعلام شده برای خروج زائرین هر استان از مرزهای سه گانه توجه نمایند تا زائرین با مشکلات کمتری مواجه شوند.

ذوالفقاری با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به زائرین خواستار آن شد تا رؤسای کمیته‌های تخصصی و سخنگوی ستاد نسبت به این مهم اقدام و در این زمینه از پراکنده گویی جلوگیری شود.

در این جلسه که کشاورزیان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی، موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه، مروارید استاندار ایلام، سرتیپ فتحی‌زاده جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو ستاد حضور داشتند، برابر موارد تعیین شده در دستور کار، اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و استفاده از تجارب مفید سال‌های گذشته پرداختند.

کد خبر : ۴۲۰۷۱۴