خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی سپاه خبر داد؛

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی در تهران

مسئول روابط عمومی کل سپاه از برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج حسن همدانی در روز چهارشنبه چهاردهم مهرماه در تهران خبر داد.

به گزارش گزاری ایلنا، سردار رمضان شریف با اشاره به خدمات و نقش آفرینی‌های سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی طی دوران انقلاب، دفاع مقدس و سپس عرصه‌های پاسداری از انقلاب پس از جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: مطالعه زندگی و خدمات ارزنده سردار حاج حسین همدانی به ویژه می‌تواند برای نسل‌های امروز و فردای کشور بسیار آموزنده و الهام بخش باشد. آن شهید گرانقدر در طول دوران انقلاب اسلامی از توطئه‌های ضدانقلاب در کردستان تا جنگ تحمیلی هشت ساله و سپس در عرصه‌های سازماندهی جدید سازمان سپاه و بسیج و مقابله با تهدیدات فراروی کشور و سرانجام حضور در حوزه حمایت و یاری بخشی به مقاومت اسلامی سوریه به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله و بی‌ادعا درخشید.

وی افزود: سردار همدانی در قامت یک مستشار تمام عیار همراه با سردار حاج قاسم سلیمانی دولت، ملت و ارتش سوریه را برای مقابله با تروریست‌های تکفیری در دوران نظام سلطه و استکبار یاری بخشید و نقش محوری را در تشکیل بسیج و نیروهای دفاع وطنی این کشور رقم زد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه، سردار همدانی را فرماندهی مقتدر، انقلابی، هوشمند و بسیار مسلط بر آئین جنگ‌های کلاسیک و نامتقارن دانست و تصریح کرد: تغییر معادله نبرد مقاومت اسلامی سوریه با تروریست‌های تکفیری و نجات این کشور از توطئه بزرگ امریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه با همت مستشاران افتخارآفرین ایران اسلامی و از جمله سردار همدانی صورت پذیرفت و توانست کشور سوریه را نجات دهد.

سردار شریف با بیان اینکه تجلیل از شهید سردار حاج حسین همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم پاسداشت همت، غیرت و عشق به اهل بیت (ع) و امت اسلامی و برافراشته نگه داشتن پرچم جهاد و شهادت و دفاع از اسلام و مسلمین است گفت: مراسم اولین سالگرد شهادت سرلشکر حاج حسین همدانی و آیین تجلیل از دیگر شهدای حرم روز چهارشنبه ۱۴/۷/۹۵ از هنگام نماز مغرب و عشاء در مسجد پیامبر اعظم (ع) شهرک شهید محلاتی تهران واقع در اقدسیه، بلوار ارتش برگزار خواهد شد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم شریف و شهیدپرور برای شرکت در این مراسم که همزمان با موسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور نسل جوان، انقلابی و آینده‌ساز کشور در این مراسم نشان خواهد داد پیوند با عاشورا و کربلا و میثاق با شهدای گرانقدر، عامل اصلی شادابی و زنده بودن جامعه اسلامی برای دفاع از قرآن، عترت و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است.

کد خبر : ۴۱۶۲۳۲