خبرگزاری کار ایران

رمضان شریف در نشست خبری:

روز قدس فرصتی برای تجلیل از رزمندگان فلسطین است

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: پیامد‌های روز جهانی قدس این الهام را به ما می‌دهد که وحدت امت اسلامی و حمایت از فلسطین و مخالفت با کسانی که پیدا و پنهان از رژیم صهیونستی حمایت می‌کنند راهی است که همه آزادگان و انسان‌های منصف انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضان شریف در نشست خبری مطبوعاتی روز قدس گفت روز جهانی قدس ابتکار هوشمندانه معمار انقلاب حضرت امام (ره)، اقدامی بود که برای انسجام امت اسلامی پیرامون مساله فلسطین یکی از استوار‌ترین و ماندگار‌ترین ابتکارهای بود که در طول ۷۰ سالی که از اشغال فلسطین می‌گذرد توسط یک عالم دینی که رهبری انقلاب بزرگ را به عهده داشت و گفتمان جدیدی را به جهان عرضه کرد، طرح شد. 

او افزود: این مساله‌ای برای حمایت از مردم فلسطین شد و همه امت اسلام را به سمت اسراییل نشانه رفت. روز قدس این فرصت را فراهم می‌کند تا پرونده این مساله بازخوانی شود. فرصتی را ایجاد می‌کند که امت اسلامی و آزادی خواهان جهان از رزمندگان فلسطین تجلیل کنند. این روز فرصتی فراهم می‌کند که همه جهان در جریان ظلم و ستم طولانی و بی‌منطق رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و غصب سرزمین‌های آن‌ها قرار بگیرند فرصتی فراهم می‌کند که جهان در جریان عملکرد اسرائیل در عدم تمکین مجامع بین‌المللی قرار گیرد. 

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه شما می‌دانید چندین قطع‌نامه صادر شده که با حمایت آمریکا عملیاتی نشده است، عنوان کرد: صهیونیست‌ها تنها چیزی که می‌فه‌مند منطق مبازره با فلسطینی‌هاست و زمانی آن‌ها متوقف شدند که عزم فلسطینی‌ها جدی بوده است. در شش سال گذشته بعد از رویارویی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مردم غزه در جنگ ۵۱ روزه، رژیم صهیونیستی در وحشتی عمیق فرو رفت و تلاش کردند تنها با هماهنگی و ابتکار هم پیمانانشان با خلق درگیری حاشیه امنی برای این رژیم ایجاد کنند. 

رمضان شریف یادآور شد: در پنج سال گذشته ما شاهد درگیری در جغرافیای امت اسلامی هستیم. انرژی و پتانسیلی که می‌توانست برای مبارزه با اسرائیل به کارگیری شود با جهالت، غفلت، نادانی و خیانت برخی حکام کشورهای اسلامی نه تنها در راستای مبازره با این رژیم به کار گرفته نشد، بلکه نگاه‌ها را از مساله فلسطین به درگیری‌های داخلی معطوف شد. امروز شاهد این هستیم که مردم فلسطین راه خود را پیدا کرده‌اند و در خلال این درگیری‌ها شاهد پدیده مبارکی در مبارزات آن‌ها علیه اسرائیل هستیم. پدیده انتفاضه سوم که بر دوش نسل سوم و چهارم فلسطینی‌ها می‌چرخد بیانگر گونه ویژه‌ای از مبارزه است. مبارزه‌ای که با مبارزه سنتی گروه‌های شناخته شده فلسطینی‌ها هم در تاکتیک هم در راهبرد‌ها تفاوت ماهوی دارد. 

وی ادامه داد: در میان پوشش خبری غربی‌ها برای ایجاد امنیت روحی و روانی صهیونیست، پدیده انتفاضه فلسطین به تنهایی توانست معادله را معکوس کند. هر چند ما در رسانه ملی عمومی شاهد بازتاب کمی هستیم، اما این مبازره با مبازره سنتی گروه‌های فلسطینی متفاوت است. از روز قدس سال گذشته تا الان انتفاضه مردم فلسطین بیش از ۲۸۰ شهید تقدیم آرمان فلسطین کرده است. بدون نگاه به کشورهای عربی و با اتکای به داشته‌های خودشان و با ابتکار و خلاقیت‌های خودشان آن‌ها موفق شدند بزرگ‌ترین عملیات نا‌امن کننده تلاویو را توسط دو پسر عموی مبارز عملیاتی کنند و رعب و وحشت را به صهیونست‌ها برگردانند. 

رمضان شریف خاطر نشان کرد: تقدیم بیش از ۲۵۰۰ زخمی و زندانی محصول مبارزات آنهاست. در طول کمتر از ۳۶۵ روز گذشته این لیست تقدیمی مردم مبارز فلسطین، علیرغم همه تنگنا‌ها و محاصره‌ها و توانمندی‌های رژیم صهیونیستی است. جوانان فلسطین مبارزه کرده‌اند که حق خودشان و سرزمینشان و مسجد القصی که از مناطق مقدس همه مسلمانان است بگیریند و این دست یافتنی است. 

او تاکید کرد: پیامد‌های روز جهانی قدس این الهام را به ما می‌دهد که وحدت امت اسلامی و حمایت از فلسطین و مخالفت با کسانی که پیدا و پنهان از رژیم صهیونستی حمایت می‌کنند راهی است که همه آزادگان و انسان‌های منصف انجام می‌دهند. 

امیدواریم به برکت مجاهدت و ابتکار و تکیه بر آموزه‌های الهام بخش قرآن کریم و مکتب پیامبر اعظم که تجربه شده است برای ملت ما که با تکیه بر فرهنگ اسلام و اهل بیت و فرهنگ ملی می‌شود خرمشهر را آزاد کرد. 

رییس روابط عمومی سپاه با بیان اینکه: هرگز مردم ما به سازمان‌های بین‌المللی چشم ندوخته بودند و منتظر کمک دوستان نامشخصی نبودند و به خدا اتکا کردند، گفت: مردم فلسطین هم باید همین کار را بکنند. مهم‌ترین شاخصه انتفاضه سوم همین اتکا به خدا و داشته‌های خودشان بدون توجه به پشتیبانی مردم کشورهای عربی است.

رمضان شریف یادآور شد: مردم فلسطین دریافته‌اند اگر بخواهند شهروند درجه دو نباشند و از اذیت و آزار شهرک نشینان جان سالم به در ببرند باید مبازره هوشمندانه داشته باشند.

او تاکید کرد: در آستانه روز جهانی قدس انتظار داریم علاوه بر حمایت از مردم فلسطین و نشانه رفتن دشمن مشترک، جهت تنویر افکار عمومی کسانی که تا سالهای قبل حداقل جرات اظهار برقراری رابطه رسمی با اسرائیل را نداشتند و از امت اسلامی و افکار عمومی جهان می‌ترسیدند را افشا کنیم.

او ادامه داد این افراد با درگیری‌های چند سال اخیر در جهان اسلام شاهد برقراری روابط رسمی با ظالم‌ترین دشمن اسلام هستیم. روز جهانی قدس می‌تواند با فشار افکار عمومی مانع برقراری روابط رسمی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی شود.

رمضان شریف اظهار داشت: من به این جمله اسماعیل هنیه در نماز جمعه دو هفته قبل را برای شما بازگو می‌کنم که گفت: «من متاسفم که شاهد سبقت گرفتن کشورهای عربی برای برقراری رابطه یا اسراییل هستم و به نظر می‌آید ما را فراموش کرده‌اند. اما امت اسلامی ثابت کرده ما هر موقع به امکانات خودمان اتکا کردیم پیروزی حاصل شده است.»

رمضان شریف با بیان اینکه ما با پشت سر گذاشتن شب‌های نورانی قدرم برای حضور می‌دانی گسترده آماده می‌شویم گفت: ملت ما حمایت از مردم فلسطین را در جهان در راستای منافع ایران و امت اسلامی می‌دانند و از این رو سعی می‌کنیم مقدماتی را برای این امر فراهم کنیم.

او در توضیح شرایط راهپیمایی روز قدس گفت: ما در بیش از ۸۵۰ شهر کشور مراسم راهپیمایی را از مساجد بزرگ و میادین اصلی شهر‌ها به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌کنیم و برای درصد زیادی از استان‌ها و شهر‌های بزرگ سخنرانانی در سطح ملی پیش بینی کرده‌ایم.

رییس روابط عمومی سپاه با بیان اینکه: بیش ار ۳۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویر بردار داخلی و خارجی در سراسر جغرافیای کشورمان این راهپیمایی را پوشش می‌دهند ادامه داد: همه مردم ما صرف نظر از اقلیت‌های مذهبی، قوم و‌نژاد دوشادوش هم در این راهپیمایی شرکت می‌کنند. ملت ما یکپارچگی خود را در حمایت از فلسطین به جهانیان مخابره کرده است

او خاطر نشان کرد: در مجموعه کشور تلاش شده است که مسائل حفاظتی، امنیتی و تامین حضور شهروندان را فراهم کنند. همچنین مقدمات و وسایل حمل و نقل و مسائل مربوط به نمازگزاران را فراهم کرده‌اند. علی رغم گرمای هوا در شهرستان‌ها ساعت مراسم به گونه‌ای اعلام شود که کمترین مشکل را از این جهت داشته باشیم اما همه راهپیمایی‌های ما قبل از نماز جمعه برگزار می‌شود

رمضان شریف اضافه کرد: در تهران و شهرستان‌ها ایستگاه‌های صلواتی برای تبیین و تشریح واقعیت‌ها برقرار است. ایستگاه‌های صلواتی فرهنگی مد نظر هست

او تاکید کرد: در تهران راهپیمایی ساعت ۱۰ و نیم صبح به سمت دانشگاه تهران خواهد بود. خطیب نماز جمعه آیت الله خاتمی و سخنران روز جهانی قدس سردار سلامی خواهند بود

رمضان شریف گفت خوب است ما من باب تجلیل و تشکر از اقلیت‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند نام ببریم و از حضور آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم. همه قومیت‌ها و اقلیت‌های ما در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

او خاطر نشان کرد: بخشی از طراحی و توطئه دشمن از این طریق برای خدشه دار کردن اتحاد شیعه و سنی از بین خواهد رفت. علاوه بر مراسم‌هایی که در روز جهانی قدس در جغرافیای کشور ما انجام می‌گیرد، در بیش از ۸۰ کشور جهان مراسمهایی تحت عنوان نشست روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

رمضان شریف با ابراز تشکر از رهبر مبارز مردم نیجریه شیخ زاکی زاکی گفت: ما آماری داشتیم که در نیجریه با هدایت ایشان ۹۰۰ هزار نفر در راهپیمایی روز جهانی قدس آن کشور شرکت می‌کردند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه: در پاکستان، مالزی، اندونزی، عراق و... شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی هستیم گفت: یکی از برکات روز جهانی قدس اجازه ندادن به فراموشی مساله فلسطین است

او شعار محوری ایران را در روز قدس امسال «روز جهانی جهانی قدس، وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» خواند و افزود: انتفاضه سوم مردم فلسطین انتفاضه‌ای موثر در سطح راهبردی و تاکتیکی است که با قبلی‌ها متفاوت بوده است و امیدواریم با تداوم آن شاهد به ثمر نشستن این انتفاضه باشیم. به ویژه که این انتفاضه در کرانه باختری رود اردن فعال‌تر از غزه است.

رمضان شریف مسیر‌های راهپیمایی تهران را برشمرد و گفت ۹ مسیر برای تهران در نظر گرفته شده است که عبارت است از:

۱- مسجد امام حسین میدان امام حسین، انقلاب، دانشگاه تهران

۲-مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان برادران حسنی، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

۳-مسجد دار السلام، خیابان منیریه، ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

۴-مسجد امام زمان، خیابان آزادی، بهبودی، دانشگاه تهران

۵-مسجد ابولفصل، خیابان توحید، خیابان ازادی، دانشگاه تهران

۶-مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، آتشگاه تهران

۷-مسجد الجواد، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

۸-مسجد امام صادق، فلکه اول صادقیه، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

۹-مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، دانشگاه تهران

او ادامه داد: ساعت شروع نیز ۱۰: ۳۰ صبح جمعه است

مسئول روابط عمومی سپاه گفت: حمایت از مردم فلسطین از استراتژی‌های ثابت نظام و برگرفته از آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی است و در طول ۳۷ سال گذشته هم این مسیر را طی کرده است. طبیعی است که دشمنان تلاش می‌کنند با خلق سوژه‌هایی این فشار خود را مضاعف کنند. همه افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان و بالاخص کشورهای عربی مردم لبنان و حزب الله لبنان و رهبر آن را فخر اعراب می‌دانند چرا که او با جمعیتی اندک اولین شکست نظامی را به رژیم صهیونستی تحمیل کرد

رمضان شریف ادامه داد: وقتی این آفتاب تابان را نادیده می‌گیرند و حزب الله را تروریست می‌خوانند، شما از این رسانه‌های حلقه به گوش چه انتظاری دارید که سوژه‌هایی مثل پولشویی را مطرح نکنند.

او یادآور شد: این یک استراتژی ثابت آمریکا است و امنیت اسرائیل خط قرمز آنهاست. از طرف دیگر این نقطه قدرت امت اسلامی است که ملت‌های مسلمان را پاس می‌دارند و نه تنها حزب الله را تروریست نمی‌دانند بلکه قهرمان خط مقدم جوانمردی امت اسلامی می‌دانند.

رمضان شریف در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در گذشته سخنران روز قدس رئیس جمهور بوده است و الان تغییر کرده و اینکه آیا این تغییرات دلیلی دارد گفت: مکانیزم انتخاب سخنرانان یک مکانیزم خاصی است که در سطح کلان صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: معمولا ستاد نماز جمعه در تهران خطیب و امام جمعه را دعوت می‌کنند و گاهی رئیس جمهور و سایر شخصیت‌ها بنا به موقعیت دعوت می‌شود. یک. مقداری بسته به مصلحتی است که در آن روز سنجش می‌شود و این موضوع با هماهنگی است

مسئول روابط عمومی سپاه تاکید کرد: اینطور نیست که دوستان در دولت اصرار داشته باشد رئیس جمهور انتخاب شوند و بقیه بگویند نه. بنابراین از خیر این موضوع برای دو قطبی سازی بگذرید چرا که ما بهانه‌های زیادی برای دوقطبی سازی داریم. تدبیر امور در جاهایی صورت می‌گیرد که هم رئیس جمهور حاضر است هم سایر دست اندر کاران.

کد خبر : ۳۸۵۴۷۱