خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ایران و ترکیه می‌توانند به حل بحران سوریه کمک کنند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: ایران و ترکیه دارای مشترکات زیادی هستند و لذا می‌توانند حتی در مسئله سوریه به حل بحران و تغییر شرایط موجود کمک کنند.

به گزارش ایلنا، رضا هاکان تکین سفیر جمهوری ترکیه در تهران بعدازظهر دیروز با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان به روابط مستحکم دوجانبه پارلمانی ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود که گسترش هر چه بیشتر روابط پارلمانی می تواند به توسعه همه جانبه روابط دو کشور کمک نماید و باعث بهبود شرایط پیچیده و دشوار منطقه گردد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: به زودی گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس تعیین و شروع به کار خواهد کرد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل به تحولات ترکیه پس از کودتای نافرجام اشاره و اقدامات دولت ترکیه در جهت کنترل و مدیریت این رخداد را مهم ارزیابی کرد.
امیرعبداللهیان در ادامه به شرایط منطقه اشاره و عنوان کرد که ایران و ترکیه دارای مشترکات زیادی می باشند و لذا می توانند حتی در مسئله سوریه به حل بحران و تغییر شرایط موجود کمک کنند.
وی بر اهمیت دیدار و رایزنی های روسای مجالس کشورهای منطقه و کمک به حل بحران سوریه و مشکلات منطقه اشاره کرد.
در ادامه این دیدار، سفیر ترکیه در تهران نیز به رابطه دوستانه دو کشور ایران و ترکیه اشاره کرد و از مواضع روشن رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی پس از کودتای نافرجام سپاسگزاری کرد.
هاکان تکین از سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه حمایت کرد و گفت که در بسیاری از مسائل ما با ایران دارای مواضع مشترک هستیم.
وی همچنین خواستار تقویت گروه دوستی پارلمانی ایران – ترکیه شد و افزود: بهبود و تقویت روابط پارلمانی دو کشور نقش بسیار مهمی را در ارتقاء روابط فی مابین ایفا می کند.

کد خبر : ۴۱۳۹۶۷