خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی:

ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی تاکید کرد: ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش تحت برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده است.

به گزارش ایلنا، یوکیا آمانو در بیانیه خود در افتتاحیه اجلاس شورای حکام درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تحت مصوبه 2231 گفت: این گزارش، نتایج راستی‌آزمایی و نظارت بر اقدام‌های آژانس، تحت مصوبه 2231 شورای امنیت را خلاصه می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام‌ها با روند‌های محافظتی استاندارد آژانس سازگار و همگون است. این گزارش واقعیت‌ها را به طور عینی و حقیقی بیان کرده و شامل اطلاعات مرتبط با آژانسی است که می‌تواند با دولت‌های عضو به اشتراک گذاشته شود.

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ما هم‌اینک در مراحل اولیه فرآیندی هستیم که به توجه دائم و دقیق از سوی همه اعضا ذینفع نیازمند است، اظهار داشت: همه اعضا ذینفع تلاش کرده‌اند که اجرای آن را ممکن کنند. در ماه‌ها و سال‌های آینده،‌ تعهد قوی و ادامه‌دار همه طرف‌ها برای اجرای پایدار آن مورد نیاز است.

آمانو تاکید کرد: آژانس به راستی‌آزمایی انحراف نداشتن مواد هسته‌ای - که از سوی ایران تحت توافق‌نامه پادمان‌ها اعلام شد - ادامه می‌دهد.

 

 

کد خبر : ۴۱۲۲۸۲