خبرگزاری کار ایران

یوکیا آمانو:

ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران به طور کامل به تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «یوکیا آمانو» در این بیانیه تصریح کرد: «ایران نه تنها توافق‌نامه پادمانی با آژانس را اجرا می‌کند، بلکه اجرای پروتکل الحاقی را هم در دستور کار قرار داده است. اقدام‌های شفاف‌سازی که فراتر از تعهدات ایران در چارچوب توافق‌نامه‌های رسمی با آژانس هستند نیز مورد موافقت قرار گرفته‌اند.»

وی افزود که در تاریخ اول آوریل به دعوت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ دیدار کرده است.

آمانو تصریح کرد که اوباما و همچنین «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، «دونالد تاسک» رئیس‌ شورای اروپا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «اوروسلا فون درلاین» وزیر دفاع آلمان، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه را در جریان روند راستی‌آزمایی آژانس و نظارت این نهاد بر تعهدات ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک قرار داده است.

وی افزود که ایران در حال حاضر تحت شدیدترین روند راستی‌آزمایی در جهان قرار دارد.

به گفته آمانو، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجربه و تخصص قابل توجهی در زمینه راستی‌آزمایی هسته‌ای داشته و می‌تواند به طور موثری مسئولیت‌های خود را انجام دهد.

 

 

کد خبر : ۳۵۷۹۳۷